Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

‘Winkelpersoneel scoort slecht op gebied van deskundigheid’

23-09-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
116 keer bekeken
  •  
bouwmarkt 930x520
De Nederlandse consument is niet te spreken over de deskundigheid van winkelpersoneel. Dit blijkt uit onderzoek van de ABN Amro. Ruim de helft van de ondervraagden geeft aan dat het personeel niet het gewenste niveau van deskundigheid heeft.
Belangrijkste punt
Het economisch bureau achter de bank deed onderzoek onder 4000 consumenten naar de punten waarop detailhandelaren konden verbeteren. Uit dit onderzoek kwam ondeskundig personeel als belangrijkste punt naar boven.
Bouwmarkt
Vooral in bouwmarkten merken consumenten het gebrek aan kennis. 53 procent van de ondervraagden gaf aan dat bij bouwmarkten de deskundigheid over de producten mist. Hierop volgen elektronicawinkels met 41 procent en sportwinkels met 38 procent. Ook bij schoenenwinkels (35 procent), woonwinkels (31) en drogisterijen (20) is het kennisniveau onder peil.
Wachtrij
Naast het gebrek aan deskundigheid storen consumenten zich aan lange wachtrijen. Vooral bij de supermarkt (57 procent) en drogisterij (38 procent) kan de rij korter.
Bron: ABN Amro/Nu.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!