Winkelketens populair op sociale media
11-01-2011
• leestijd 1 minuten
Sociale media zoals Hyves, Twitter en Facebook worden actief gebruikt door grote winkelketens als marketingkanaal. Dertig procent van de grote winkelketens hebben doorgelinkt naar sociale media op hun website.
'Social commerce' is sterk in opkomst. Van de supermarkten doet Albert Heijn het goed op Hyves. Het bedrijf heeft 12.158 vrienden. HEMA heeft inmiddels 5.648 volgers op Twitter. T-Mobile is de koploper op hetzelfde medium, de telecomaanbieder heeft 9.228 volgers.
Hunkemöller en Vero Moda staan op plek twee en drie op Hyves qua hoeveelheid vrienden. Vero Moda heeft 15.438 fans en Hunkemöller heeft er vijfduizend meer. Ook op Facebook zijn veel bedrijven te vinden. De Bijenkorf voert de lijst aan met 10.850 'vrienden'.
Consumenten vinden het niet altijd even duidelijk of de ruimte op sociale media door het bedrijf zelf wordt beheerd, of bijvoorbeeld door een franchisenemer.
Bron: RetailNews