Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Voedselindustrie vaker fout met reclame

04-08-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
fruit vezels eten voeding gezond 930 520
De voedingsindustrie is vaker bestraft voor reclames gericht op kinderen. Dit jaar zijn al 26 bedrijven op de vingers getikt, twee keer zo veel als in heel 2015. De Telegraaf meldt dat op basis van de Stichting Reclame Code.
Kellogg's maakte bijvoorbeeld reclame op kinderzender Nickelodeon. Dr. Oetker liet een reclame zien op de kindersite spel.nl.
Bron: Telegraaf/ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!