Vodafone: 1,5 keer meer gebeld dan normaal
07-05-2012
• leestijd 1 minuten
Vodafoneklanten hebben van woensdag tot en met zaterdag ongeveer 1,5 keer vaker gebeld dan normaal in een vergelijkbare periode. Voor sms'en was dat nog iets meer. Dat zei een woordvoerder van het bedrijf zondag. Klanten konden de afgelopen dagen gratis bellen en sms'en als compensatie voor de grote storing van enkele weken geleden als gevolg van een brand in een netwerkcentrale in Rotterdam.
Extra zendmasten
Zaterdag werden er drie zendmasten extra geplaatst in de buurt van bevrijdingsfestivals, om de drukte aan te kunnen. Eerder was al duidelijk geworden dat prepaid-klanten iets meer gebruik maakten van de mogelijkheid gratis te bellen en te sms´en. Voor deze mensen was de actie extra aantrekkelijk, omdat zij echt per minuut betalen. Abonnementhouders hebben een bundel met gratis belminuten en sms'en.
Oplossing
Het bedrijf is met de afloop van de actie nog niet klaar met de gevolgen van de storing. ,,We hebben destijds een tijdelijke noodvoorziening geplaatst, maar we werken nog aan een permanente oplossing'', aldus de woordvoerder. Hoeveel tijd dat nog kost kon hij niet zeggen.
Vodafone is nog in gesprek met een aantal zakelijke klanten over de gevolgen die de storing voor hun had. Klanten konden ook gebruikmaken van de reguliere klachtenprocedure. De zegsman kon niet aangeven hoeveel particulieren en bedrijven via die weg een klacht hebben ingediend.
ANP