Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vloggers hebben lak aan sluikreclameregels

27-08-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
179 keer bekeken
  •  
influencer video filmen 930
Vloggers die video's maken voor social media als YouTube en Instagram verspreiden massaal sluikreclame. Dat schrijft Het Financieele Dagblad op basis van eigen onderzoek onder tientallen Nederlandse vloggers.
Met het verspreiden van sluikreclame overtreden deze vloggers  de regels van Stichting Reclame Code. Het probleem is dat de vloggers vaak niet benoemen of ze ergens geld mee verdienen of producten gratis krijgen. Hierdoor worden video's waarin producten worden genoemd of gepromoot gezien als sluikreclame.

Campagne voor herkenbare marketing van influencers

Stichting Reclame Code start vandaag een campagne voor duidelijk herkenbare marketing van influencers. Het overtreden van de regels van Stichting Reclame Code is nu niet bij wet verboden, maar wordt als "sociaal onwenselijk" gezien. 
Kassa besteedde al eerder met een uitzending aandacht aan de invloed van influencers. De uitzending vind je hier terug. Ook heeft Kassa een dossier over de invloed van influencers.
Bron: NU.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!