Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verschuiving papier naar digitaal zet door

06-01-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
Krant-beurs_01.jpg
De verschuiving van papier naar digitaal zet zich onverminderd voort in krantenland. Waar betaalde papieren oplages gestaag dalen, nemen het aantal digitale abonnementen toe. Dat blijkt uit derdekwartaalcijfers 2014 van onderzoekinstituut HOI.
Daling op jaarbasis
Van de grote kranten slaagde De Telegraaf er op kwartaalbasis wel in meer papieren kranten te verkopen: 461.166 tegen 452.390 in het tweede kwartaal. Op jaarbasis daalde de oplage van de ochtendkrant (min 27.736), net zoals dat ook opnieuw het geval was bij de andere kranten.
22.000 exemplaren
Zo liep de papieren oplage van het AD ten opzichte van een jaar geleden met meer dan 22.000 exemplaren terug tot 343.791, die van de Volkskrant met ruim 10.000 tot 216.254 en die van NRC Handelsblad met bijna 17.000 tot 153.654 exemplaren.
Aan het digitale front valt de forse groei van de De Telegraaf en de Volkskrant op. De Telegraaf zag het aantal digitale abonnementen op jaarbasis met ruim 51.000 toenemen tot 105.136. De Volkskrant kwam uit op 57.365 digitale abonnementen, bijna 12.000 meer dan een jaar eerder. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!