Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veranderen van telecomaanbieder wordt makkelijker

23-01-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
1033 keer bekeken
  •  
cellular-380029_1920
Klanten die van telecomprovider willen wisselen, krijgen nog een half jaar na de overstap toegang tot hun e-mailadres van de oude provider. Het kabinet kwam tot deze afspraak met de sector. Daarnaast moeten aanbieders voorkomen dat de levering van internet, telefonie en televisie langer dan een werkdag  wordt onderbroken.
Het snel verliezen van toegang tot de oude e-mail is een belangrijke redenen voor consumenten om niet over te stappen, blijkt uit onderzoek. Daarnaast zijn consumenten vaak bang om lang zonder internet of vaste telefonie te zitten. Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) wil naar een situatie waarin meer aanbieders een kans krijgen en consumenten bewuster worden van de keuzemogelijkheden.

Schriftelijke toestemming

Ook wil de minister dat ondernemers die telefonisch door providers worden benaderd, niet ergens aan vast zitten door mondelinge afspraken. Voor het afsluiten van een abonnement moet schriftelijke toestemming worden gegeven. Nu komt het nog voor dat ondernemers een telefoontje krijgen en na een kort gesprek onbewust overstappen, omdat ze op bepaalde vragen ‘ja’ hebben gezegd. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!