Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Veel klachten over buitenlandse webwinkels

30-03-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
webshop webwinkel online 1127
Twee derde van Nederlandse klanten van buitenlandse webwinkels loopt weleens tegen problemen aan. Ruim twee op de vijf hebben daarover een klacht ingediend bij de onlinewinkel in kwestie.
De meest voorkomende frustratie is te late levering, gevolgd door geen levering en levering van het verkeerde product, blijkt uit een enquête van Mastercard onder 1427 Nederlanders. 
Een kwart deed weleens een miskoop, waarvan eigenlijk bij voorbaat al werd vermoed dat de deal te mooi was om waar te zijn.
Driekwart van de Nederlanders koopt af en toe een product bij een buitenlandse webwinkel. De voornaamste reden om voor een webwinkel over de grens te kiezen is de lagere aankoopprijs. Ook het geboden assortiment of een zoektocht naar een speciaal artikel worden vaak als argument genoemd. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!