Veel consumenten laten geld op Chipknip staan
02-04-2014
• leestijd 1 minuten
Per 1 januari 2015 stopt de Chipknip. Daarom is een campagne gestart om consumenten te wijzen op de mogelijkheid om hun Chipknipsaldo terug te storten naar een bankrekening. Veel consumenten weten echter niet hoe dit moet.
Terugstorten
Het aantal chipknip transacties neemt al jaren af, en er zijn steeds minder locaties waar consumenten met Chipknip kan betalen. Currence, de merkeigenaar van Chipknip, wijst consumenten daarom op de mogelijkheid om saldo terug te storten. Dat kan bij ieder oplaadpunt. "Stop de pas in het oplaadpunt, toets 1 en druk vervolgens op OK. Na enkele seconden is het saldo overgeboekt," aldus het bedrijf.
Het afgelopen half jaar werd de Chipknip gemiddeld 1,29 miljoen keer per maand opgewaardeerd. Dat was 12,5 vaker dan dat er saldo werd teruggeboekt naar een bankrekening.
Om consumenten te wijzen op het aanstaande einde van het betaalmiddel worden oplaadpunten voorzien van een sticker.
Bron: Currence.nl