Bijna 700.000 bellers hebben dit jaar niet eens de wachtrij van de BelastingTelefoon gehaald, omdat het te druk was. In totaal zijn 1,6 miljoen telefoontjes geëindigd zonder dat er iemand bij de BelastingTelefoon werd bereikt, meldt De Telegraaf.
Dat betekent dat een op de vijf telefoontjes nooit zijn weg vond naar een medewerker van de Belastingdienst. Naast de 700.00 bellers bij wie de verbinding werd verbroken, haakten nog eens zo’n 900.000 gefrustreerd af in de wachtrij.
Bezetting
Dat blijkt volgens de krant uit cijfers die de fiscus bijhoudt over de bereikbaarheid van de dienst. Het probleem zit hem in de bezetting van de Belastingtelefoon, meldde staatssecretaris Snel (Financiën) eerder al in antwoorden op Kamervragen. Snel heeft al laten weten zo snel mogelijk 210 fte aan extra mankrachten bij de BelastingTelefoon te willen inzetten.