Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Uitzending Gemist steeds populairder

03-01-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
122 keer bekeken
  •  
logo_uitzendinggemist.jpg
Steeds meer mensen kijken televisieprogramma's terug via Uitzending Gemist . In 2012 werden maar liefst 311 miljoen video's bekeken via de website, maakte de Nederlandse Publieke Omroep donderdag bekend. Dat is ruim de helft meer dan het jaar ervoor.
Mobiel
Vooral via de mobiele telefoon en tablets nam het gebruik van Uitzending Gemist flink toe. Meer dan 25 procent van alle gemiste programma's werd op deze manier teruggekeken. Het jaar ervoor was dat nog 15 procent.
De meest teruggekeken programma's in 2012 waren SpangaS en De Wereld Draait Door (DWDD). Beiden werden zo'n 10 miljoen keer bekeken. Het NOS Journaal neemt de derde plek in, gevolgd door Boer Zoekt Vrouw en het Klokhuis. Ook Flikken Maastricht, PowNews, Checkpoint, Huisje Boompje Beestje en Wie is de Mol? staan in de top 10.
Vergoeding
Uitzending Gemist is de onlinevideotheek van de publieke omroep. In het archief zitten meer dan 350.000 uitzendingen. De NPO maakte eind 2011 bekend te kijken naar de mogelijkheid een vergoeding te vragen voor bepaalde programma's van Uitzending Gemist. Dit onderzoek loopt nog steeds, zei een woordvoerder donderdag. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor