Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tourtompoezen zijn geen enkel probleem

25-06-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
wielrennen_01.jpg
Tourtompoezen, wielerbroodjes of een pak Zoetemelk kunnen rond de tourdagen in Rotterdam gewoon worden verkocht. De 'gendarmes' zullen daar niet tegen optreden. Rotterdam heeft een inspanningsverplichting om vijandige marketing aan te pakken, maar de lokale ondernemer moet juist profiteren van de komst van de Ronde van Frankrijk.
Tijdens het WK voetbal ontstond ophef over een 'verkapte reclamecampagne' van Bavaria toen ruim dertig meisjes in oranje jurkjes de aandacht trokken tijdens een wedstrijd. Dat is verboden omdat Budweiser de hoofdsponsor van de mondiale eindronde is. ,,Een vergelijking met de FIFA gaat in Rotterdam helemaal mank'', zei Wim Hoogendoorn, directeur projectorganisatie Tour de France. ,,Wij gaan gevels niet afplakken of uithangborden verwijderen. We gaan ruimhartig met de regels om.'' Wel handhaaft de gemeente streng de regels als het gaat om grote gecoördineerde acties, zonder dat daarvoor wordt betaald. ,,Een concurrerend automerk dat een gevel langs het parcours gebruikt voor reclame, dat kan niet.'' Volgens Hoogendoorn waren de regels rond EURO2000 veel stringenter. Het flyerverbod dat de gemeenteraad donderdag aannam, geeft het stadsbestuur de vrijheid voor een bepaald gebied voor een bepaalde periode flyeren te verbieden. Voor sponsors van de Tour de France wordt een uitzondering gemaakt. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!