Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Tolerantie nieuwe thema campagne SIRE

04-10-2012
leestijd 1 minuten
tolerantie.jpg
De Stichting Ideële Reclame (SIRE) is woensdag begonnen met een nieuwe campagne, die tolerantie als thema heeft. Een belangrijk doel is Nederland weer trots te maken op zijn tolerantie, zo stelt de stichting. Als slogan voor de campagne is gekozen voor 'Tolerantie: daar knapt heel Nederland van op'.
Kernwaarde
Uit onderzoek in opdracht van SIRE bleek onlangs dat twee op de drie Nederlanders vinden dat tolerantie de belangrijkste kernwaarde van het land is. Meer dan de helft (53 procent) gaf in het onderzoek aan dat Nederland in de afgelopen 20 jaar minder tolerant is geworden.
,,Tolerantie is de basis van democratie en mensenrechten'', zegt directeur Pim Slierings van SIRE. Uit het onderzoek blijkt verder dat de intolerantie vooral is gericht tegen buitenlanders en buitenlandse invloeden. 94 procent van de Nederlanders omschrijft zichzelf als tolerant.
Website
SIRE heeft tolerantie op de website tolerantie.nu omgezet in een virtueel product. Iedereen kan via de website een portie tolerantie bestellen. ANP
Delen:

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

Al 100 jaar voor