Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Theaters en producenten beginnen met nieuw digitaal informatieplatform

02-07-2019
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
theater930x520
Theaterproducenten en theaters beginnen samen een nieuw Digitaal Informatieplatform Podiumkunsten (DIP). Daarmee hopen ze op den duur een nog breder publiek te bereiken en ook handiger te kunnen programmeren.
Zo kunnen producenten via DIP van elkaar leren: bijvoorbeeld welke voorstelling voor wat voor publiek interessant is en hoe je de belangstellenden bereikt. Ook kan er info worden gevonden die van belang kan zijn voor kwesties op het gebied van bedrijfsvoering. Bovendien kan alle informatie worden opgeslagen, zodat jaren later nog van alles over de geschiedenis van het theater te vinden is.

24.000 voorstellingen

DIP is een initiatief van de Stichting Digitaal Informatieplatform Podiumkunsten, die vorige maand is opgericht door de Vereniging van Vrije Theaterproducenten (VVTP), de Nederlandse Associatie voor Podiumkunsten (NAPK) en de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD).
Als komend voorjaar alle ruim 250 leden van de drie brancheverenigingen zijn aangesloten, worden de gegevens van meer dan 24.000 voorstellingen en concerten en ruim 6 miljoen bezoeken in de Nederlandse podiumkunsten bij elkaar gebracht. ANP

Meer over:

theater
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!