Er zijn duizenden reizigers die nog wachten op het geld dat ze moeten terugkrijgen van een boekingssite voor hun geannuleerde vlucht. Dat meldt BNR, nadat het cijfers opvroeg bij claimbureaus als EUclaim, Vlucht-Vertraagd.nl en Aviclaim. De claimclubs merken dat het geld soms wel een halfjaar op zich laat wachten.
De luchtvaartmaatschappijen en boekingssites wijzen volgens topman Tom van Bokhoven van Vlucht-Vertraagd.nl naar elkaar. Hierdoor blijft het geld hangen. Verder rekenen sommige boekingssites administratiekosten over de terugbetaling. EUclaim stelt dat het gemiddeld 165 dagen duurt voor er geld wordt terugbetaald door een tussenpersoon.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en de Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) stellen dat reizigers altijd bij de luchtvaartmaatschappij terechtkunnen. ANP
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!