Tele2 en KPN sturen consument van kastje naar de muur
19-12-2015
•
leestijd 2 minuten
•
128 keer bekeken
•
Gerdina van de Veerdonk krijgt al elf maanden rekeningen van zowel KPN als Tele2. Apart, want ze is met de overstapservice van KPN overgestapt van haar oude provider Tele2 naar KPN. Ze heeft nu dus niets meer met Tele2 te maken. De telecomproviders wijzen naar elkaar. Ook mevrouw Van de Veerdonk weet het inmiddels niet meer. Wie is hier nu de schuldige?
Abonnement
De 71-jarige dame doet er alles aan om van haar dubbele abonnement af te komen. Ze belt, mailt, smst en stuurt een aangetekende brief. Tele2 geeft aan dat ze bij KPN moet zijn, want zij bieden de overstapservice aan. KPN zegt alles goed door te hebben gegeven aan Tele2 en dat hen dus niets te verwijten is.
Rekeningen
Haar abonnement is dus overgezet naar KPN, maar ondanks al haar pogingen stopt Tele2 niet met het sturen van rekeningen. Het gaat om een rekening van €41,71 per maand en dat al elf maanden lang. Het bedrag is dus inmiddels al opgelopen tot bijna €500 euro. We roepen zowel KPN als Tele2 op het matje en gaan verhaal halen.
Confrontatie
De telefoonlijn van mevrouw Van de Veerdonk is succesvol van Tele2 naar KPN overgezet. Alleen bij de administratie is dit niet goed doorgekomen. Ondanks haar verwoede pogingen hebben beide partijen dit niet rechtgezet. Beide hebben dus niet goed gehandeld en beiden geven hun fouten toe. KPN geeft aan dat ze beter naar mevrouw hadden moeten luisteren en het zelf bij Tele2 neer hadden moeten leggen. Tele2 had de administratie moeten nakijken toen mevrouw dat aangaf. Mevrouw Van de Veerdonk krijgt een bos bloemen mee naar huis en Tele2 betaalt het teveel betaalde bedrag van bijna €500 euro aan haar terug.
Belbus nodig in 2016?
Heb jij ook de Belbus nodig? Schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum. Of mail naar
belbus@vara.nl
.