Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!
Surinam Airways betaalt toch schadevergoeding
08-08-2016
•
leestijd 1 minuten
•
177 keer bekeken
•
Het is Kassa gelukt twee jaar later een zaak op te lossen tegen Surinam Airways. In
onze uitzending
van 25 oktober 2014 besteedde Kassa aandacht aan de zaak van Corina Brink. Zij en haar man gingen met Surinam Airways naar Paramaribo, maar hadden maar liefst negen uur vertraging. De Surinaamse Luchtvaart Maatschappij wilde niet betalen. De rechter heeft hierover een uitspraak gedaan; Surinam Airways moet Corina 800 euro betalen.
‘Overmacht’
Surinam Airways schoof het af op ‘overmacht’ en wilde geen schadevergoeding betalen. Het bedrijf bood Corina 100 euro ongemakvergoeding, maar dan moest ze wel afstand doen van al haar rechten. Daar ging Corina natuurlijk niet mee akkoord, omdat ze wist dat ze recht had op de compensatieregeling. De Belbus ging samen met Corina verhaal halen bij Surinam Airways, maar de vliegmaatschappij bleef erbij dat zij niet verantwoordelijk waren voor de vertraging.
Zaak gewonnen
Corina droeg de zaak over aan EUclaim. Samen met andere passagiers daagde zij Surinam Airways voor de rechter en met succes! Surinam Airways is in het vonnis veroordeeld tot betaling van de claim. Corina heeft een schadevergoeding ontvangen van 800 euro. Alle andere passagiers zijn eveneens in het gelijk gesteld.
Hulp nodig?
Zit jij ook met een probleem en kom je er niet uit? Schakel de Belbus in! Mail naar belbus@vara.nl of schrijf naar Postbus 3000, 1200 CZ in Hilversum.