Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Superunie en Coca-Cola schikken colaconflict

13-04-2010
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
coca-colafles_01.jpg
De inkooporganisatie Superunie en het Amerikaanse frisdrankconcern Coca-Cola hebben hun jarenlange conflict over het colamerk First Choice geschikt. Superunie past de vorm van de fles van First Choice aan, zodat die duidelijk is te onderscheiden van Coca-Cola.
Met de schikking wordt een langdurige juridische procedure voorkomen, meldden beide partijen dinsdag. Het conflict tussen Coca-Cola en Superunie speelt al sinds 2007. De inkoopcombinatie van zestien retailers, waaronder Deen, Hoogvliet, Coop, Spar en destijds nog Jumbo, bracht in dat jaar First Choice op de markt. Volgens Coca-Cola lijkt het huidige logo van First Choice verdacht veel op dat van Coca-Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype leiden er volgens de frisdrankgigant toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat. Coca-Cola was een juridische procedure begonnen wegens inbreuk op zijn merkrechten. Bron: ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!