Superunie en Coca-Cola schikken colaconflict
13-04-2010
• leestijd 1 minuten
De inkooporganisatie Superunie en het Amerikaanse frisdrankconcern Coca-Cola hebben hun jarenlange conflict over het colamerk First Choice geschikt. Superunie past de vorm van de fles van First Choice aan, zodat die duidelijk is te onderscheiden van Coca-Cola.
Met de schikking wordt een langdurige juridische procedure voorkomen, meldden beide partijen dinsdag. Het conflict tussen Coca-Cola en Superunie speelt al sinds 2007. De inkoopcombinatie van zestien retailers, waaronder Deen, Hoogvliet, Coop, Spar en destijds nog Jumbo, bracht in dat jaar First Choice op de markt.
Volgens Coca-Cola lijkt het huidige logo van First Choice verdacht veel op dat van Coca-Cola. De vorm, het kleurgebruik en het lettertype leiden er volgens de frisdrankgigant toe dat er gevaar voor verwarring bij het publiek ontstaat. Coca-Cola was een juridische procedure begonnen wegens inbreuk op zijn merkrechten.
Bron: ANP