Consumenten hebben afgelopen jaar voor een recordbedrag aanbiedingen gekocht in de supermarkt. Uit marktonderzoek van Circana blijkt dat van de totale omzet van 25 miljard euro bijna een kwart met korting werd verkocht, meldt de NOS.
De aanbiedingen zijn prijsverminderingen van 25 of 30 procent of aanbiedingen als 1+1 gratis of zelfs 2+4 gratis. "In totaal is er 2,1 miljard euro korting weggegeven aan de consument", vertelt Sjanny van Beekveld van Circana aan de NOS.
De grootste kortingen - tot wel 70 procent - gaven supermarkten op producten als vaatwastabletten, shampoo, tandpasta en wasmiddelen. In totaal kregen klanten gemiddeld 33 procent korting op houdbare producten.
Het bedrag dat jaarlijks wordt uitgegeven aan aanbiedingen, stijgt al jaren. In 2007 was 13 procent van alle supermarktomzet nog in de vorm van een aanbieding, een paar jaar later was dat al 20 procent. En nu dus het record van bijna 25 procent. ANP/NOS
Thema's:
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!