Studenten klagen bij Ombudsman over bereikbaarheid DUO
20-09-2018
•
leestijd 1 minuten
•
54 keer bekeken
•
De Nationale Ombudsman krijgt tal van klachten van studenten over de telefonische bereikbaarheid van DUO, de organisatie die onder meer de studiefinanciering regelt. Studenten worden vaak dertig minuten tot een uur in de wacht gezet voordat ze een medewerker te spreken krijgen.
,,Bij extreme drukte krijgen ze het verzoek om op een later moment terug te bellen en wordt de verbinding verbroken. In sommige gevallen zijn er urgente problemen die snel opgelost moeten worden. Door de slechte bereikbaarheid van DUO blijft een adequate oplossing vaak uit'', zegt ombudsman Reinier van Zutphen.
Hij wil dat onderwijsminister Hugo de Jonge maatregelen neemt om de problemen op te lossen. Vorig jaar werd er ook al veel geklaagd over lange wachttijden bij DUO. De capaciteit zou toen uitgebreid worden, maar hier is volgens Van Zutphen niks van terechtgekomen. ANP