Strengere regels reclame plastische chirurgie
14-05-2013
• leestijd 1 minuten
Geen gratis consult en 10 procent korting op een borstvergroting en geen liposuctie als hoofdprijs. De Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie (NVPC) heeft de regels aangescherpt voor reclame voor esthetische chirurgie. Hiermee wil de beroepsgroep benadrukken dat een cosmetische ingreep een ,,weloverwogen keuze’’ is, en niet iets wat iemand impulsief moet doen. Dat heeft de NVPC dinsdag laten weten.
Behandelaar moet zichtbaarder worden
Daarnaast is afgesproken dat in advertenties duidelijk moet staan wie de ingreep uitvoert en de behandelaars moeten op de website van de kliniek terug te vinden zijn. Aanleiding voor de strengere regels is de uitspraak van minister Edith Schippers van Volksgezondheid vorig jaar. Ze gaf aan na te denken over het nut van een verbod op reclame of kortingsacties voor cosmetische chirurgie. ANP