Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Streep door boete telecombedrijf Pretium

27-07-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
callcenter_medewerkster.jpeg
Pretium hoeft de boete die aan het telecombedrijf was opgelegd wegens misstanden rond telemarketinggesprekken toch niet te betalen. Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) zette donderdag na jarenlang getouwtrek definitief een streep door de geldstraf van 300.000 euro.
Verzet 
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) had de boete in 2011 opgelegd. Pretium zou klanten tijdens gesprekken in de periode van 2007 tot en met 2009 niet op de mogelijkheid hebben geboden verzet aan te tekenen tegen het verdere gebruik van hun telefoonnummer.
Niet gesproken
Het CBb oordeelde echter dat de ACM niet heeft aangetoond dat met de abonnee is gesproken. Daardoor was het ook niet nodig het recht op verzet aan te bieden. ANP

Meer over:

pretium, cbb
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!