Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Stop afronden bellen op minuten'

25-02-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
bellen_39.jpg
Het overgrote deel van de telecomproviders rondt de beltijd nog steeds af op minuten in plaats van op secondes. De Consumentenbond wil nu dat minister Kamp van Economische Zaken de telecomwet aanpast, meldt de NOS.
Oneerlijke praktijken
De Consumentenbond wil dat er zo een einde komt aan deze 'oneerlijke praktijken'. ,,We roepen providers en de politiek op om afronden op secondes gewoon standaard te maken", aldus directeur Bart Combée.
Ervaringen delen
De bond roept klanten op om ervaringen te delen via sociale media. ,,Zo kunnen we samen een vuist maken." 86 procent van de aanbieders rond de beltijd af op minuten. Zij brengen zo 18 tot 30 procent extra kosten in rekening.
Verplichting
Sinds 1 januari 2013 zijn de providers bij wet verplicht minstens één abonnement aan te bieden waarbij per seconde kan worden afgerekend. De bedrijven hoeven dit alleen niet voor al hun merken te doen.
ANP/NOS
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!