Smerige boel, ouwe meuk en wachtrijen bij Oostappen parken
04-09-2021
•
leestijd 2 minuten
•
15931 keer bekeken
•
Het regent klachten van gasten die verbleven op de vakantieparken van de Oostappen Groep. De stacaravans, huisjes en tenten zijn vies, er is vaak wat stuk en de faciliteiten zijn gesloten of hebben lange wachtrijen. Eigenaar van de parken is Peter Gillis, bekend van de realityshow Massa is Kassa op SBS6. In het televisieprogramma wordt weleens aandacht besteed aan de problemen, maar die blijken in werkelijkheid veel groter.
Kassa heeft contact met meerdere mensen die op een vakantiepark van de Oostappen Groep verbleven, maar ook online wordt er veel geklaagd. De lijst met problemen lijkt schier eindeloos. Er wordt slecht schoongemaakt, er staan vuilniszakken van vorige gasten, schimmel in de badkamers, smerige fornuizen, stofnesten, spinraggen, rondslingerende gebruikte wattenstaafjes, incomplete huisraad, faciliteiten blijken gesloten, lange wachtrijen, smerig beddengoed, een gasfornuis dat niet goed uitgaat, schroeven die door deuren steken, geen warm water, kapotte lampen, ramen en deuren die niet op slot kunnen lekkende koelkasten, toegangspasjes op vakantiepark Marina Beach werken op verschillende stacaravans en ga zo maar door.
Vakantiebank
Sandra Haveman uit de reportage heeft al jaren geen geld om met haar kinderen op vakantie te gaan. Maar dit jaar kreeg de alleenstaande moeder met haar gezin een vakantie via De Vakantiebank, een stichting die minima helpt aan vakanties. De Oostappen Groep maakt op haar site goede sier met de sponsoring van de Vakantiebank. Maar voor Sandra Haveman liep haar verblijf uit op een grote teleurstelling en blijkt niet de enige. Bij de Vakantiebank kwamen dit jaar 38 klachten binnen op zo’n 500 vakanties bij de Oostappen Groep. Reden voor de stichting om een enquête uit te zetten onder alle mensen die een vakantie op bij de parken kregen. De Vakantiebank is in gesprek met de Oostappen Groep om de problemen te bespreken en wil daarom niet verder in gaan op de klachten.
Klachten zijn opmerkingen, schimmelhuisjes blijven gewoon te huur
In een reactie zegt Manager Exploitatie Frans van Helmond van de Oostappen Groep dat hij de klachten eerder zou omschrijven als opmerkingen. Die moeten overigens wel serieus genomen worden. Mensen met een probleem kunnen zich melden bij de receptie en dan wordt het opgelost. Behalve de schimmelplekken in gordijnen of badkamers. Huisjes waar dit speelt, worden pas in de wintermaanden aangepakt. Ondertussen worden ze gewoon verhuurd. Het probleem met de toegangspasjes op Marina Beach is volgens Van Helmond inmiddels verholpen.
Klachten schriftelijk met foto's bij de receptie afgegeven toen zei de persoon achter de balie dit is zinloos want een klacht wordt toch niet echt behandeld waarschijnlijk gewoon weggegooid
Wij hebben dit ook geboekt,
Ook een uitgebreide klachten mail toe gestuurd. Wij zijn ook eerder naar huis gegaan, dit omdat ik na 6uur aan poets werk het eigenlijk wel had gehad. Het was heel vies en ook bij ons heel veel kapotte rotzooi, echt aan vervanging toe ! rottend trapje en een door zakkende vloer. Na 6 jaar niet op vakantie kunnen was dit ook voor ons niet wat we hoopte,
Mijn oudste zoon heeft zich zo beroerd gevoeld met zijn allergieën al dat stof deed hem niet goed. Na een lange klachten mail wel een deel van het geld terug gehad ,maar er moet echt wel wat gebeuren op die camping. Camping arnhem was 6 jaar geleden ook geen 5 steren gebeuren , dat was ook niet mijn verwachting.
Maar het is er nu wel heel erg op achteruit gegaan!
Effe een citaat: 'Behalve de schimmelplekken in gordijnen of badkamers. Huisjes waar dit speelt, worden pas in de wintermaanden aangepakt. Ondertussen worden ze gewoon verhuurd. ' schiet mij maar in een pak melk! begrijp ik echt niet he??????
Op slot cranendonck heeft onze dochter haar voet verwond aan een losliggende tegel in het zwembad onder de glijbaan op de plek waar je het water in valt. Het was een flinke wond, moesten naar de huisartsenpost en in een pak verband met het advies de voet niet te belasten na nog geen 48 uur daar weer terug naar huis gekeerd. Helaas wist men van de gevaarlijke situatie en hebben ze de glijbaan niet dicht gedaan tot eerst dit moest gebeuren. Er zijn meer vakantiegangers die zich verwond hebben aan deze losliggende tegel, graag komen wij met hen in contact. Oh, en van oostappen tot nog toe alleen een standaard mail voor een standaard klacht, maar dit was toch wel wat heftiger. Dochter loopt nog op krukken en heeft veel pijn.
Vroeger hadden we een subtropisch zwembad in dit stadje, Scheldorado. Iedereen opgegroeid in Zeeuws Vlaanderen is er op een kinderfeestje geweest. Of zwemmen met je eerste liefde, of met z'n allen met de sportclub als je kampioen bent geworden. Je betaalde er wel 10-15 gulden om binnen te komen!
Na wat jaren ging het onderhoud achteruit, minder toezicht, men hoopte dat iemand geld had om het op te knappen.
En de camping op de braakman, mensen van hier hadden er een zomerhuisje! Niet ver, toch een mooie vakantie in de natuur, en favoriete bijbaan voor elke scholier, maar onderhoud ging achteruit, faciliteiten verdwenen, de eigenaar wilde er niks meer aan doen.
Oostappen kwam de boel kopen en opknappen! De braakman hebben ze verwoest door iedereen te verjagen en alles wat groen leek met kettingzagen te slopen en overal lekke plastic hutjes dumpen. Het zwembad hebben ze verpest door een decor te creëren voor "help mijn man is klusser XL", en alles te laten rotten en schimmelen.
Sloop de hele boel nou alsjeblieft voor er nog meer doden vallen. We zullen het moeten doen met goede herinneren. FUBAR.
Het is natuurlijk niet goed te praten,dat alles bij oostappen vakantieparken kapot of vies is.Maar ligt het ook niet een beetje aan de mensen die het huren.Ook Peter Gillis heeft zijn goede kanten,hij verzorgd wel evenementen voor mensen die het niet zo breed hebben.Oke als je in een stacaravan komt en het is niet schoon,dan hoort het op en top te zijn.Maar het ligt ook wel een beetje aan het personeel die er voor moeten zorgen,dat het goed schoon is.
Ligt dat niet aan de mensen die ze huren??? Echt ja??? Ga je nu serieus veroordelen op mensen die het 'niet zo breed hebben'.
Luister iedereen kan in een positie komen weinig te besteden te hebben. Niet iedereen over 1 kam scheren.
Personeel wordt betaald om te werken en dus hebben ze goed schoon te maken en de boel goed te repareren.
Goed personeel moet Gillis ook goed betalen. Als je een paar goedkope Polen er neer zet en ze onder betaald kun je er niets van verwachten! Hij moet z'n personeel beter behandelen dan komt het vast ooit goed. O ja en mss zelf wat minder popiejopie gaan doen.
Super genoten op Prinsenmeer, voor bijna voor niks een heerlijke vakantie gehad, ik kan eigenlijk niets slechts zeggen, ja het is geen 5sterren resort in een zonnig land maar dat begrijpt een kleuter nog. Douche was klein maar lekker heet echt top super park ,onze derde keer Prinsenmeer
De mensen denken dat ze voor een prikkie in een 5 sterren hotel terecht komen maar dat kan natuurlijk nooit,dus het is je een beetje behelpen in de vakantie voor weinig geld
Ja dus als je minder betaald moet je tussen de schimmels slapen en met kapotte magnetrons leven?
Wat een bullshit!
We werken allemaal even hard voor een veilige en leuke vakantie toch?
Als iemand 370 euro betaald voor een midweek mag je zeker wel een schoon chalet verwachten. Of ze moeten in de advertentie vermelden "zelf schimmlvrij maken en neem uw gereedschap ook even mee!'
Ja maar wat betaal je hier je weet van tevoren dat je niet in center parcs zit moet wel eerlijk blijven als je met ryan air vliegt dan kan je ook niet verwachten dat je dezelfde service heb dan met de KLM elk waar naar zijn geld
Jammer dat er geen aandacht was voor de campinggasten van de parken. We hebben 2 weken koud moeten douchen. Eerst kokend heet water en daarna koud. Kleine kinderen kunnen levend verbranden. Mbt de veiligheid en het niet naleven van het reglement is er totaal geen gehoor aan gegeven vanuit de receptie en de parkbeheerder. Ik heb een aangetekende brief verstuurd naar het hoofdkantoor . Deze hebben zij niet in ontvangst genomen.
in 1 woord verschrikkelijk, vies, vuil, het stinkt, matras van mijn bed was 3 cm dik! klacht doen bij de receptie is minsten 1 1/2 uur in de rij staat (ik was niet de enige met klachten) en kreeg als antwoord " tja, wat wil jij voor die prijs" uhhhhhh als zij dit goedkoop vinden met 2 kinderen en 1 volwassen persoon 320 euro voor 4 nachten en dit voor een stinkend varkenshok (idd voor varkens was dit een luxe) laat Peter hier zelf maar in slapen gezien zijn postuur past hij daar beter het .arken!
Dat het niet goed schoon is dat komt omdat de gene die dat hoort te doen, dat dus niet goed doen! Naar huis sturen dus.
Neem goed personeel aan, die wel alles goed schoonmaken!!
En dan maar profiteren zoals Gilles dat doet met zijn vakantie huisjes daar wil toch niemand naar toe.
Hij vraagt daar nog veel geld voor, Gilles heeft niet voor niks een dikke vet pens , plus grote auto en villa.
Daarom kun je het beste niet naar vakantie huisjes van Peter Gilles gaan bah heb dit gezien op televisie
Er zijn wel betere parken!
Doordat TV kijkers nog steeds het programma "kassa is massa" in stand houden blijft die rijke stinkend Peter Gilles de grote mijnheer uithangen en lak heeft aan fatsoenlijke verblijven voor zijn gasten, zal er niets veranderen.
Nee u ziet er geweldig uit, ik heb genoten, prachtig weer,en voor 170 midweek Prinsenmeer echt prijstechnisch gewoon een super goedkope en super vakantie gehad, thanks fam Gillis