Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

‘Smartwatch nog steeds duur en overbodig’

22-09-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
78 keer bekeken
  •  
smartwatch 930x520
Consumenten bestempelen de smartwatch nog steeds als een duur en overbodig product. Dit blijkt uit onderzoek van marktonderzoeker Kantar.
Geen verschil smartphone
Consumenten die geen smartwatch in hun bezit hebben, blijken het nut niet in te zien van de gadget. Ze zien alleen de hoge prijs en merken geen verschil in functionaliteiten in vergelijking met hun smartphone. Om daarom naast hun telefoon ook een smartwatch aan te schaffen zien de meeste mensen dan ook niet zitten.
Wearables
Daarnaast is op de markt van wearables de smartwatch ook niet populair. Steeds vaker worden gadgets die je op je lichaam draagt gekocht die geen smartwatch zijn. Acht procent van de consumenten in de grote Europese markten draagt een wearable en slechts drie procent is een smartwatch.
Naar verwachting zal de markt voor wearables dit jaar nog groeien met veertig procent, waarvan de smartwatch ongeveer een kwart voor zijn rekening moet nemen.
Bron: Kantar/Nu.nl
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!