Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. Kassa is er weer op zaterdag 4 januari met de Belbusspecial!

Slechts 35 procent van de vliegtuigpassagiers claimt bij vertraging

06-05-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
vlucht vertraging 930x520
De Europese consument laat veel compensatiegeld liggen door niet te claimen bij vertraging van een vlucht. Naar schatting 65 procent van de vliegtuigpassagiers die in Europa met vertraging te maken krijgen, claimt de vergoeding waar zij wettelijk recht op heeft niet. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van Flight Claim, dat 98 procent van de door haar ingediende claims krijgt toegekend. 
Ondanks alle publiciteit is een grote groep consumenten niet of niet goed op de hoogte van de wettelijke rechten van vliegtuigpassagiers bij vertraging. En als men er wel kennis van heeft, ziet men vaak af van een juridische procedure. Vertraging op zowel de heen- als de terugreis gebeurt niet vaak en het komt dan ook maar weinig voor dat reizigers voor beide een claim indienen. 
Meer lezen of wil je hulp bij claimen? Klik hier!
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor