Schiphol krijgt stortvloed aan vliegclaims
12-05-2017
• leestijd 1 minuten
Schiphol wordt volgende week namens honderden gedupeerden formeel aansprakelijk gesteld voor urenlange wachtrijen, waardoor veel reizigers hun vlucht misten. Ook vliegmaatschappijen die hen op kosten joegen met veel duurdere vervangingstickets, krijgen brieven in de bus.
Onredelijke vertragingen
Dat zeggen juristen Alexander Colenbrander (Claimingo) en Frans de Bray (ReisRecht) vrijdag in De Telegraaf. ,,Wij gaan voor dubbele aansprakelijkheid. Wachttijd komt grotendeels voor rekening van securitychecks van de luchthaven. Maar de luchtvaartmaatschappij, waar je moet inchecken of je koffer afgeven, en de staat, die over de paspoortcontrole gaat, kunnen mede schuld hebben aan onredelijke vertragingen'', meent Colenbrander. Vliegpassagiers gaan die schade, zoals extra kosten, claimen bij alle betrokken partijen.
Een dertigtal klachten en claims
Schiphol zegt tegen de krant tot nu toe een dertigtal klachten en claims van passagiers in de meivakantie te hebben binnengekregen.
Bron: De Telegraaf