Nicole Mutsaers en haar man verhuizen in augustus naar hun nieuwe woning in Berkel. Omdat het stel zeer gehecht is aan hun mooie meubilair, besluiten ze gebruik te maken van de verhuisservice van
‘De Wit Verhuizingen’ in Den Haag
. Deze service wordt aangeprezen door
Groupon
; een website die deals aanbiedt. Op hun website staat: “Bij De Wit Verhuizingen komen jouw spullen op de eerste plaats. Zij zorgen ervoor dat alles heel, netjes en snel van A naar B komt.” Maar Nicole en haar man hebben toch een hele andere ervaring.
Schade
Tijdens het vervoer worden de spullen van Nicole namelijk zwaar beschadigd. Na de verhuizing zitten er talloze vlekken op haar designstoelen en diepe krassen in haar eikenhouten tafelblad. De totale schade bedraagt ruim vierduizend euro.
Niet verzekerd
Natuurlijk baalt Nicole hier ontzettend van. Maar op de website van Groupon staat dat De Wit verzekerd is voor dergelijke schade. Nicole neemt dus direct contact op met het verhuisbedrijf en stuurt – op verzoek van De Wit – een schadeformulier naar hen op. Dan gaat er een lange tijd overheen waarin Nicole niets meer van het bedrijf verneemt. Na contact opgenomen te hebben met de verzekeraar van De Wit blijkt dat het bedrijf per één juni is geroyeerd.
Groupon
Omdat De Wit van de aardbodem verdwenen lijkt, neemt Nicole eind augustus contact op met de klantenservice van Groupon. Zij beloven deze kwestie voor haar op te lossen. Maar na heel veel telefoontjes, mailtjes en Facebookberichten richting Groupon, is er nog steeds geen oplossing. Het enige dat het bedrijf haar constant verteld is: ‘Onze collega’s werken hard aan een oplossing. Excuses voor het ongemak. We zijn ermee bezig.’ En dat riedeltje is Nicole na drieënhalve maand wel zat. Dus schakelt ze de Belbus in.
Oplossing
Tijdens het gesprek met Frederik van der Veen – de woordvoerder van Groupon – blijkt al snel dat ook Groupon geen contact heeft kunnen leggen met De Wit. Zij hebben lang geprobeerd de schade op hen te verhalen maar zonder resultaat. Woordvoerder van der Veen geeft toe dat ze in de communicatie naar Nicole nalatig zijn geweest en sneller tot een oplossing hadden moeten komen. De claim hoort eigenlijk bij het verhuisbedrijf maar Groupon besluit Nicole schadeloos te stellen en haar claim richting De Wit Verhuizingen in Den Haag over te nemen. Binnen twee dagen is het geld op haar rekening overgemaakt. En daarmee is de zaak – na heel lang geduld hebben – dan eindelijk netjes opgelost.