Verzekeraar Reaal schikt met klanten die vroeger een zogenaamde 'woekerpolis' hebben afgesloten. De totale compensatie beslaat een bedrag van 70 miljoen euro. Daarnaast wordt er nog 25 miljoen euro gereserveerd voor 'schrijnende gevallen'.
Reaal heeft hierover een akkoord bereikt met de Consumentenbond, ConsumentenClaim, Stichting Woekerpolisproces, Vereniging Woekerpolis.nl en Wakkerpolis. Zij staken hun juridische procedure tegen Reaal.
Consumenten die bij de claimorganisaties zijn aangesloten kunnen een vergoeding tegemoet zien van minimaal enkele honderden euro's per polis. In een enkel geval kan dat oplopen tot meer dan 10.000 euro.
De compensatie geldt alleen voor gedupeerden die zich hebben aangemeld bij een van de belangenorganisaties. Consumenten die niet zijn aangesloten, kunnen zich wel melden bij Reaal zelf.
Eerder waren Allianz, a.s.r., NN en Achmea al akkoord gegaan met een schikking. Alleen tegen De Goudse loopt nog een procedure, maar een woordvoerder van de verzekeraar uit Gouda liet vorige maand weten dat de onderhandelingen over een schikking in een "vergevorderd stadium" zijn. ANP
Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!