Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Puur&eerlijk-label van Albert Heijn misleidt consument

14-08-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
supermarkt1_02.jpg
Voedselwaakhond foodwatch gaat actievoeren tegen Albert Heijn. Volgens de organisatie misleidt de supermarktketen consumenten met het puur&eerlijk-label op verschillende voedingsmiddelen. Het zou consumenten het idee kunnen geven dat ze gezond bezig zijn, maar in de producten zitten volgens foodwatch veel onnodige suikers, zout en smaakversterkers.
,,Ze zijn absoluut niet - zoals Albert Heijn op de eigen website aangeeft - met 'extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu geproduceerd, geteeld of ingekocht', maar bevatten smaakversterkers, E-nummers, dieronvriendelijk vlees of melk uit de bioindustrie'', aldus Meike Rijksen, hoofd campagnes van foodwatch.
De voedselwaakhond roept mensen op om via e-mails de supermarktketen op zijn verantwoordelijkheid te wijzen. Ook wordt er vanaf woensdag een socialmedia-offensief gestart tegen het label. ,,We willen mensen bewust maken van de misleiding rond het label. Maar het zou het mooiste zijn als de supermarkt deze claim alleen maar zet op producten die écht puur en eerlijk zijn'', zegt Rijksen. ANP
Delen:

Praat mee

onze spelregels.

avatar
0/1500
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!