Problemen KLM-website geen excuus voor misleidende reclame
14-09-2015
•
leestijd 1 minuten
•
68 keer bekeken
•
Technische problemen mogen geen excuus zijn voor een misleidende reclame, stelt het College van Beroep van de Stichting Reclame Code. Aanleiding was een klacht over onjuiste ticketprijzen in de nieuwsbrief van KLM.
IT-probleem
In een nieuwsbrief maakte KLM reclame voor tickets naar Mombasa. Tickets werden voor 599 euro aangeboden, maar op de website was deze prijs niet te vinden. Volgens KLM komt dat door een ‘ingewikkeld IT-probleem’, waardoor het niet mogelijk was om het ticket voor 599 euro aan te bieden.
Op verkeerd been gezet
Het ticket is via een omweg wel te boeken is voor 599 euro. Dat neemt volgens het College van Beroep echter niet weg dat de consument in verwarring wordt gebracht door de reclame-uiting; de consument kwam bij het klikken op de link niet uit bij het ticket voor 599 euro. KLM erkent dat de consument hierdoor op een 'verkeerd been wordt gezet'.
Stichting Reclame Code