Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Problemen KLM-website geen excuus voor misleidende reclame

14-09-2015
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
68 keer bekeken
  •  
KLM_08.jpg
Technische problemen mogen geen excuus zijn voor een misleidende reclame, stelt het College van Beroep van de Stichting Reclame Code. Aanleiding was een klacht over onjuiste ticketprijzen in de nieuwsbrief van KLM.  
IT-probleem
In een nieuwsbrief maakte KLM reclame voor tickets naar Mombasa. Tickets werden voor 599 euro aangeboden, maar op de website was deze prijs niet te vinden. Volgens KLM komt dat door een ‘ingewikkeld IT-probleem’, waardoor het niet mogelijk was om het ticket voor 599 euro aan te bieden.
Op verkeerd been gezet
Het ticket is via een omweg wel te boeken is voor 599 euro. Dat neemt volgens het College van Beroep echter niet weg dat de consument in verwarring wordt gebracht door de reclame-uiting; de consument kwam bij het klikken op de link niet uit bij het ticket voor 599 euro. KLM erkent dat de consument hierdoor op een 'verkeerd been wordt gezet'. Stichting Reclame Code

Meer over:

ticket, klm, diginieuws
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!