Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Prijsverhogingen Ziggo: Abonnementen fors duurder vanaf 1 juli 2023

14-03-2023
  •  
leestijd 6 minuten
  •  
204505 keer bekeken
  •  
ziggo_internet_20230314

Klanten van Ziggo gaan vanaf 1 juli 2023 fors meer betalen voor internet, tv en vaste telefonie. De provider past dit jaar namelijk een inflatiecorrectie toe, en vanwege de hoge inflatie vallen de prijsstijgingen dit jaar procentueel aanzienlijk hoger uit dan gebruikelijk. Gemiddeld stijgt de maandelijkse abonnementsprijs met 8,5 procent, al is dat per abonnementstype verschillend. Wat betekent dit voor jou, en wat ga jij betalen? 

Vanwege de aangekondigde prijsverhogingen wordt Ziggo een van de duurste aanbieders van internet, tv en telefonie. Er zijn namelijk concurrenten actief op de markt die via glasvezel dezelfde internetsnelheid of zelfs hogere snelheden aanbieden tegen lagere tarieven. 

Ten opzichte van glasvezelconcurrenten blijft vooral de uploadsnelheid van Ziggo achter, want kenmerkend aan glasvezel is dat de up- en downloadsnelheid gelijk zijn. Bij Ziggo is de uploadsnelheid van de abonnementen aanzienlijk lager dan de downloadsnelheid.

Nadeel aan glasvezel is echter dat het niet overal in Nederland beschikbaar is. Volgens recente cijfers is iets meer dan de helft van de Nederlandse huishoudens momenteel aangesloten op het glasvezelnetwerk. Per 2025 zou dat 84 procent van de huishoudens betreffen, en het is de bedoeling dat iedereen vanaf 2030 een glasvezelaansluiting heeft.

Klanten worden door Ziggo geïnformeerd

Maar goed, terug naar Ziggo. De provider is deze maand begonnen met het informeren van klanten over de aanstaande prijsverhogingen. Dat doen ze door middel van een mail, waarin zo te zien in praktisch alle gevallen min of meer dezelfde tekst staat:

"Beste [naam klant], met ingang van 1 juli 2023 passen we volgens onze voorwaarden een inflatiecorrectie toe, gebaseerd op het gemiddelde CBS inflatiecijfer van vorig jaar. Daar zijn we graag helder in, zodat je weet waar je aan toe bent. Het maandbedrag wordt dan [bedrag] meer. Op de factuur van juli zie je het terug."

Daarnaast heeft Ziggo een speciale pagina in het leven geroepen met meer informatie. Daar valt onder meer te lezen: "Met ingang van 1 juli 2023 passen we een inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5% toe op de prijzen van onze pakketten en de beltarieven. Dit is volgens de algemene voorwaarden en we blijven met de wijziging binnen het gemiddelde 2022 CBS inflatiecijfer van 10%."

Veel klachten op Twitter

Wellicht weinig verrassend, maar mensen hebben onderhand wel genoeg van de inflatie en de alsmaar stijgende prijzen.

Op sociale media zoals Twitter regent het dan ook klachten: veel klanten zijn niet te spreken over de aangekondigde prijsverhogingen en laten weten op zoek te gaan naar een andere provider, of dat op zijn minst te overwegen.

Het artikel gaat verder na onderstaande tweets.

Boetevrij opzeggen is onmogelijk

Maar klanten die een overstap overwegen, moeten daar mogelijk voor in de buidel tasten. Ziggo stelt zelf namelijk dat kosteloos opzeggen niet mogelijk is:

"De inflatiecorrectie wordt toegepast volgens de algemene voorwaarden van je abonnement. Daarom is het niet mogelijk om je abonnement kosteloos op te zeggen voor het einde van je contract."

En voor wie een overstap naar glasvezel geen optie is omdat ze in een regio wonen waar glasvezel niet beschikbaar is, kan een alternatief zijn om uit kostenoverwegingen voor een goedkoper abonnement te kiezen: het zogenaamde downgraden. Maar dan is het maar net de vraag of je bereid bent om genoegen te nemen met minder snel internet.

Wat wordt de nieuwe prijs van jouw Ziggo-abonnement?

Hieronder zetten we de prijzen op een rij. We noemen de naam van het pakket en vervolgens drie bedragen:

Eerst noemen we de huidige maandelijkse abonnementsprijs, dan volgt de maandelijkse prijsverhoging en tot slot volgt de abonnementsprijs die je vanaf 1 juli 2023 per maand gaat betalen.

Alles-in-één

Internet Basic, Bellen en TV Start: Nu € 56,00 - Wordt € 5,25 duurder - Per 1 juli € 61,25
Internet Basic, Bellen en TV Complete: Nu € 61,00 - Wordt € 5,75 duurder - Per 1 juli € 66,75
Internet Basic, Bellen en TV Max: Nu € 73,00 - Wordt € 6,75 duurder - Per 1 juli € 79,75

Internet Start, Bellen en TV Start: Nu € 59,00 - Wordt € 5,25 duurder - Per 1 juli € 64,25
Internet Start, Bellen en TV Complete: Nu € 64,00 - Wordt € 5,75 duurder - Per 1 juli € 69,75
Internet Start, Bellen en TV Max: Nu € 76,00 - Wordt €6,75 duurder - Per 1 juli € 82,75

Internet Start XXL, Bellen en TV Start: Nu € 63,50 - Wordt € 5,25 duurder - Per 1 juli € 69,25
Internet Start XXL, Bellen en TV Complete: Nu € 68,50 - Wordt € 6,25 duurder - Per 1 juli € 74,75
Internet Start XXL, Bellen en TV Max Next: Nu € 80,50 - Wordt € 7,25 duurder - Per 1 juli €87,75

Internet Complete, Bellen en TV Start: Nu € 69,00 - Wordt € 6,25 duurder - Per 1 juli € 75,25
Internet Complete, Bellen en TV Complete: Nu € 74,00 - Wordt € 6,75 duurder - Per 1 juli €80,75
Internet Complete, Bellen en TV Max: Nu € 86,00 - Wordt € 7,75 duurder - Per 1 juli € 93,75

Internet Giga, Bellen en TV Start: Nu € 78,00 - Wordt € 2,25 duurder - Per 1 juli € 80,25
Internet Giga, Bellen en TV Complete: Nu € 83,00 - Wordt € 2,75 duurder - Per 1 juli € 85,75
Internet Giga, Bellen en TV Max: Nu € 95,00 - Wordt € 3,75 duurder - Per 1 juli € 98,75

Internet en tv

Internet Basic en TV Start: Nu € 52,50 - Wordt € 5,00 duurder - Per 1 juli € 57,50
Internet Basic en TV Complete: Nu € 57,50 - Wordt € 5,50 duurder - Per 1 juli € 63,00
Internet Basic en TV Max: Nu € 69,50 - Wordt € 6,50 duurder - Per 1 juli € 76,00

Internet Start en TV Start: Nu € 55,50 - Wordt € 5,00 duurder - Per 1 juli €60,50
Internet Start en TV Complete: Nu € 60,50 - Wordt € 5,50 duurder - Per 1 juli € 66,00
Internet Start en TV Max: Nu € 72,50 - Wordt € 6,50 duurder - Per 1 juli € 79,00

Internet Start XXL en TV Start: Nu € 60,00 - Wordt € 5,50 duurder - Per 1 juli € 65,50
Internet Start XXL en TV Complete: Nu € 65,00 - Wordt € 6,00 duurder - Per 1 juli € 71,00
Internet Start XXL en TV Max: Nu € 77,00 - Wordt € 7,00 duurder - Per 1 juli € 84,00

Internet Complete en TV Start: Nu € 65,50 - Wordt € 6,00 duurder - Per 1 juli € 71,50
Internet Complete en TV Complete: Nu € 70,50 - Wordt € 6,50 duurder - Per 1 juli € 77,00
Internet Complete en TV Max: Nu € 82,50 - Wordt € 7,50 duurder - Per 1 juli € 90,00

Internet Giga en TV Start: Nu € 74,50 - Wordt € 2,00 duurder - Per 1 juli € 76,50
Internet Giga en TV Complete: Nu € 79,50 - Wordt € 2,50 duurder - Per 1 juli € 82,00

Internet

Internet Only Basic: Nu € 40,00 - Wordt € 4,00 duurder - Per 1 juli € 44,00
Internet Only Start: Nu € 43,00 - Wordt € 4,00 duurder - Per 1 juli € 47,00
Internet Only Start XXL: Nu € 47,50 - Wordt € 4,50 duurder - Per 1 juli € 52,00
Internet Only Complete: Nu € 53,00 - Wordt € 5,00 duurder - Per 1 juli € 58,00
Internet Only Giga: Nu € 62,00 - Wordt € 1,00 duurder - Per 1 juli € 63,00

Internet + Ziggo Go

Internet Basic + Ziggo Go: Nu € 46,00 - Wordt € 4,50 duurder - Per 1 juli € 50,50
Internet Start + Ziggo Go: Nu € 49,00 - Wordt € 4,50 duurder - Per 1 juli € 53,50
Internet Start XXL + Ziggo Go: Nu € 53,50 - Wordt € 5,00 duurder - Per 1 juli € 58,50
Internet Complete + Ziggo Go: Nu € 59,00 - Wordt € 5,50 duurder - Per 1 juli € 64,50
Internet Giga + Ziggo Go: Nu € 68,00 - Wordt € 1,50 duurder - Per 1 juli € 69,50

Internet en Bellen + Ziggo GO

Internet Basic en Bellen + Ziggo Go: Nu € 49,50 - Wordt € 4,75 duurder - Per 1 juli € 54,25
Internet Start XXL en Bellen + Ziggo Go: Nu € 57,00 - Wordt € 5,25 duurder - Per 1 juli € 62,25
Internet Start en Bellen + Ziggo Go: Nu € 52,50 - Wordt € 4,75 duurder - Per 1 juli € 57,25
Internet Complete en Bellen + Ziggo Go: Nu € 62,50 - Wordt € 5,75 duurder - Per 1 juli € 68,25
Internet Giga en Bellen + Ziggo Go: Nu € 71,50 - Wordt € 1,75 duurder - Per 1 juli € 73,25

Internet Only en Bellen

Internet Only Basic en Bellen: Nu € 43,50 - Wordt € 4,25 duurder - Per 1 juli € 47,75
Internet Only Start XXL en Bellen: Nu € 51,00 - Wordt € 4,75 duurder - Per 1 juli € 55,75
Internet Only Start en Bellen: Nu € 46,50 - Wordt € 4,25 duurder - Per 1 juli € 50,75
Internet Only Complete en Bellen: Nu € 56,50 - Wordt € 5,25 duurder - Per 1 juli € 61,75
Internet Only Giga en Bellen: Nu € 65,50 - Wordt € 1,25 duurder - Per 1 juli € 66,75

Bron:  Internetvergelijk.nl /TotaalTV / Tweakers Ziggo

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (36)

M Koch
M Koch
4 nov. 2023 - 11:30
Beetje dom dat Ziggo de Prijzen omhoog gooit! Nu met Glasvezel om de hoek. als dit straks goed werkt ( zoals griet Titulear het. in 1984 al zij!) Raken ze veel klanten kwijt!
Shinoby
Shinoby
15 aug. 2023 - 19:53
Ik kreeg een brief dat per Augustus mijn totale pakket 23 euro duurder gaat kosten, het zou gaan om "een vergissing met uw factuur". Inflatie correcties waren er ook, maar ging dan om een paar euro. Het gaat hier om een onbepaald tijdscontract met maand opzegtermijn welke al van voor Ziggo is, 15+ jaar. De maand ervoor erover gebeld, de Ziggo medewerker zei dat er niets stond over zo'n verhoging en mij er ook niet druk over hoefde te maken want ze kunnen niet zomaar zo'n contract wijziging doorvoeren zonder dat het pakket door mij gewijzigd wordt. Nu is het toch gebeurt, 23 euro erbij, weer gebeld met Ziggo. Nu zegt een andere medewerker, helaas dit zijn de kosten voor uw abonnement en terugdraaien kan niet. Ik ben dus op zoek welke rechten een consument heeft bij zo'n enorme wijziging zonder dat het contract qua pakketten gewijzigd is door mij. Dit gebeurt door een ander administratie systeem wat oudere contracten niet meer kan administreren en ze deze omzetten naar huidige contracten met de bijbehorende prijzen. Dus 23 euro p/m erbij factureren en ik heb het gevoel dat dat niet zomaar mag, evenals de medewerker van Ziggo administratie mij vertelde. Wie oh wie kan mij informeren en wat te doen, sta op het punt de incasso te blokkeren voor afschrijving.
Shinoby
Shinoby
15 aug. 2023 - 19:53
Ik kreeg een brief dat per Augustus mijn totale pakket 23 euro duurder gaat kosten, het zou gaan om "een vergissing met uw factuur". Inflatie correcties waren er ook, maar ging dan om een paar euro. Het gaat hier om een onbepaald tijdscontract met maand opzegtermijn welke al van voor Ziggo is, 15+ jaar. De maand ervoor erover gebeld, de Ziggo medewerker zei dat er niets stond over zo'n verhoging en mij er ook niet druk over hoefde te maken want ze kunnen niet zomaar zo'n contract wijziging doorvoeren zonder dat het pakket door mij gewijzigd wordt. Nu is het toch gebeurt, 23 euro erbij, weer gebeld met Ziggo. Nu zegt een andere medewerker, helaas dit zijn de kosten voor uw abonnement en terugdraaien kan niet. Ik ben dus op zoek welke rechten een consument heeft bij zo'n enorme wijziging zonder dat het contract qua pakketten gewijzigd is door mij. Dit gebeurt door een ander administratie systeem wat oudere contracten niet meer kan administreren en ze deze omzetten naar huidige contracten met de bijbehorende prijzen. Dus 23 euro p/m erbij factureren en ik heb het gevoel dat dat niet zomaar mag, evenals de medewerker van Ziggo administratie mij vertelde. Wie oh wie kan mij informeren en wat te doen, sta op het punt de incasso te blokkeren voor afschrijving.
klaas visser
klaas visser
1 jun. 2023 - 13:47
het leven is al zo duur, mensen met een kleine beurs, kunnen dit straks niet meer betalen. groeten, zegt het voort, heer. k. visser. leeuwarden.
erto171
erto171
24 mei 2023 - 10:53
Wij hebben Ziggo TV kabel, internet, Telefoon en VodafoneZiggo, enige tijd geleden zijn wij door Ziggo gebeld dat we nog een jaar lang niet de verhoging van 1 juli 2023 hoeven te betalen als we bij Ziggo/Vodafone blijven, gevraagd waarom deze actie ? Antwoord Ziggo, teveel klanten overwegen op te zeggen
zeiksnor
zeiksnor
21 mrt. 2023 - 17:50
tegen de trend in is juist KPN (toch niet echt een prijsvechter) goedkoper geworden in deze tijd met alle inflatie en prijs verhogingen.... dit gaat ziggo pijn doen als pak hem beet 50.000 klanten overstappen... dat gaat armpje drukken worden tussen deze 2 let maar op! ziggo weet precies waar als die verloren klanten heen gaan dus ze zullen zich nog wel achter hun oren krabben...
Tond
Tond
19 mrt. 2023 - 16:35
Mijn verhoging wordt 4 euro. Ik neem dit even als een gemiddelde. Ziggo heeft ruim 7 miljoen aansluiting. Dat is toch mooi 28 miljoen per maand (336 miljoen per jaar) Dat is wel een hele mooie inflatiecorrectie. Jammer dat dat op mijn salaris wordt toegepast
Anoniem
Anoniem
18 mrt. 2023 - 10:13
Deze reactie is verwijderd
FrsB1970
FrsB1970
16 mrt. 2023 - 16:04
Ik snap hier dus echt niets van. Bestaande klanten gaan 8,5% omhoog terwijl nieuwe klanten 6 maanden 50% korting krijgen..... Wellicht eens gaan nadenken over de trouwe en loyale klanten en die belonen met kortingen? Na 25 jaar zeg ik op. De groeten!
1 Reactie
zeiksnor
zeiksnor21 mrt. 2023 - 17:54
er is altijd een budget voor dit soort bedrijven (kostenpost) om nieuwe klanten binnen te hengelen die dan vervolgens blijven plakken, dat is hun hele verdien model..daarom overstappen loont...ieder jaar weer opnieuw, je moet dan wel tegen de veranderingen kunnen, ander modem, wifi instellen etc tv kastjes vervangen etc etc
.aagje
.aagje
16 mrt. 2023 - 7:33
Bij mijn weten als je het afgelopen jaar je abonnement niet gewijzigd hebt ,kan je gewoon per maand opzeggen .Zelf moet ik nog 5 maanden dat komt mooi uit want ik oktober / november wordt de glasvezel pas aangesloten .dus kan ik gewoon opzeggen .
pk49
pk49
15 mrt. 2023 - 21:13
ik ben net op tijd vertrokken bij Ziggo. Zit nu bij een andere provider voor 51 euro per maand. Tv met internet via glasvezel. Dus lekker snel. Ik gebruik een Google chromecast met Google tv voor de stremingsdiensten. Dat werkt perfec.
Schimi
Schimi
15 mrt. 2023 - 18:57
Wij hebben Ziggo nu 70,50€ pm voor internet en TV en media next box. Glasvezel ligt in meterkast, wat is een goedkoper alternatief? Iemand een idee?
1 Reactie
CPV
CPV15 mrt. 2023 - 21:37
Ja, maak op internetten.nl een lijstje voor welk bedrag glasvezelproviders je graag willen hebben en zeg dat je voor dat bedrag je Ziggo abbo wilt verlengen.
Meindo
Meindo
15 mrt. 2023 - 16:27
Al vele jaren ben ik een tevreden klant bij Ziggo. Maar die prijsverhogingen van de laatste jaren daar baal ik behoorlijk van. Maar nu ik lees wat ze nu weer van plan zijn is het voor mij duidelijk dat ik over ga stappen naar een andere provider. Glasnet ligt al in mijn woning dus dat jagen probleem voor mij. Ziggo heeft zoveel zenders op tv waar je nooit gebruik van maakt. Als ze nou eens de klant zouden laten kiezen welke tv zenders hij wil ontvangen dan zouden daar de prijs ook voor kunnen laten zakken.
graspol fred
graspol fred
15 mrt. 2023 - 15:33
Pfffff waar slaat dit op inflatie welke dan ? Nou allemaal lekker naar glasvezel stukke goedkoper en vaak betere klant behandeling. Bye bye ziggo :)
jvbt
jvbt
15 mrt. 2023 - 14:52
Had nu werkelijk iemand gedacht dat het inflatie % NIET zou worden doorberekend aan de klanten? Dat doen de overheden net zo goed. OZB ook omhoog o.b.v. bijna 24% hogere WOZ waarden in Amsterdam (alsof die meerwaarde bestaand geld is). Alle inflatiekosten worden opgevangen door hogere prijzen of kleinere hoeveelheden voor dezelfde prijs. Alleen de verhuurders mogen van de overheid de werkelijke inflatiekosten niet doorberekenen in de huur. Maar ja ...verhuurders ..dat zijn toch zeker allemaal huisjesmelkere, pandjesbazen of speculanten die hun arme huurdertjes het vel over de oren trekken en ze in koude tochtige woningen met middeleeuws enkelglas laat wonen. Dat is natuurlijk allesbehalve de realiteit maar zo heeft de politiek en de woonbond de particuliere verhuurders inmiddels wel geframed tot een soort van uitbuiters. Excessen komen voor maar de overgrote meerderheid van particuliere verhuurders kennen hun maatschappelijke verantwoordelijkheden en zijn steeds meer 'verhuurder' tegen beter weten in. Politiek polariseert graag want verdeeldheid onder de mensen is hun voornaamste voedingsbodem en werkterrein. Dat zie je nu ook weer terug in de volkomen zinloze debatten in de diverse media: veel geschreeuw en verwijten en nauwelijks tot geen wil om samen te werken en er nog het beste van te maken voor onze enige planeet die we hebben....en de generaties na ons. Helaas heeft de democratie ook een groot manco: dat mensen die nergens wat vanaf willen weten ook stemrecht hebben.
Jan_Koll
Jan_Koll
15 mrt. 2023 - 14:35
Het dreigement dat je niet kunt vertrekken zal, volgens mij, geen hout snijden want de wet gaat nog steeds boven de voorwaarden die een bedrijf stelt... En die is mijns inziens duidelijk: een prijswijziging is een contractaanpassing die je niet hoeft te accepteren, zo heb ik in het verleden een paar keer ervaren. Helaas moet ik nog een tijdje bij Ziggo blijven, want ondanks de gammele kabel bij mij in de straat en de nogal incompetente "beeldscherm-organogram-service", is Ziggo net even beter dan de beschikbare alternatieven op dit moment. Ik wacht op mijn kans tot er snel en betaalbaar mobiel internet komt. Bij uitval van Ziggo maak ik nu al (regelmatig!) verbinding via het mobiele netwerk en dat is echt sneller en stabieler dan Ziggo....
tough one
tough one
15 mrt. 2023 - 13:53
ik mis de zakelijke pakketten! ik ben een kleine ondernemer en vind de verhogingen belachelijk en dat je net kosteloos kan overstappen dat is helemaal van de zotte!!!
Contentino
Contentino
15 mrt. 2023 - 13:41
Na jaren klant te zijn geweest bij Ziggo ben ik overgestapt naar KPN Glasvezel. Ze gaven mij het advies om het goedkoopste abb. te nemen aangezien opwaarderen nooit een probleem zou zijn. Voor internet en bellen betaal ik nu 54,- euro. Ik wou dat ik dit jaren geleden al had gedaan gezien de ellende bij Ziggo en medewerkers die je doodleuk terug geven aan de telefoniste onder het motto dat deze bij problemen wel een oplossing wisten. Ziggo terreur, echte terreur!.
LeoGraper
LeoGraper
15 mrt. 2023 - 13:37
Zo, dat is de duurtste (ontzettend kleine) upload verhoging ooit. Dat wordt weer retentie bellen en dreigen dat je op wilt zeggen. Mogelijk deels door het weglopen naar Glas, wordt op deze manier voor mijn ook steeds interessanter...
aaftink1953
aaftink1953
15 mrt. 2023 - 11:52
Heb ziggo abonnement. Contract duur is niet in mijn ziggo te vinden. Ziggo zegt dat het daar in staat. Contact met ziggo chat en telefoon heel moeilijk. Zoek nu nieuwe provider
tricht
tricht
15 mrt. 2023 - 11:39
Wat een krankzinnige hoeveelheid aan soorten abonnementen, desondanks, wat ik betaal staat er niet bij, hahaha. Gelukkig ben ik zelf in staat om uit te rekenen hoeveel 8,5% erbij is van een abonnement dat toch al stinkend hoog is. Weer zo'n krankzinnig gevolg van de vrije markt economie. En nog erger, iedere keer dat je als klant inlogt moet je eerst akkoord gaan met hun voorwaarden. Dat noem ik dwang zonder condoom, die zulk soort bedrijven van tevoren niet gebruiken of hem gaande weg via de rit gewoon uitdoen. Sinds we tv antenne op het dak moesten slopen is het er alleen maar beroerder op geworden.
jurjenb
jurjenb
15 mrt. 2023 - 11:24
Ook ik zit in de tang bij Ziggo. Als ik zou overstappen dus die boete, maar stel dat ik ondanks die enorme kostenpost toch de overstap zou maken dan ben ik nog steeds ver van huis omdat ik wel een glasvezel aansluiting heb maar die binnenkomt in de meterkast en ik dus honderd kabeltjes moet doortrekken vanuit de meterkast naar mijn woonkamer.
1 Reactie
Meindo
Meindo16 mrt. 2023 - 11:55
Hoezo honderd kabeltjes, gewoon 1 kabel.
t.de.jager
t.de.jager
15 mrt. 2023 - 11:10
Ga ook overstappen naar een goedkopere.
Andre Schrama
Andre Schrama
15 mrt. 2023 - 11:07
Gewoonweg weer een prijsverhoging waar je niet omheen kunt. Eerst gratis ESPN voor een jaar weggeven en dan een flinke prijsverhoging opleggen. Gelukkig zijn ze bezig met glasvezel aan te leggen en is de keuze aanwezig om over te stappen. Daar ga ik flink over nadenken want voel me toch belazerd door Ziggo.
Hansie1956
Hansie1956
15 mrt. 2023 - 11:01
Vorig jaar wilde ik over stappen naar Tele 2. Bij Ziggo zeiden ze dat de bekabeling van hun was en dat ik niet kon overstappen. Of ik zou ik zou nieuwe kabels moeten laten leggen en dat dan zelf betalen. Ik ben dus maar gebleven. Is hier geen andere oplossing voor?
WRM
WRM
15 mrt. 2023 - 10:49
Het grote probleem voor mij en ik vermoed voor velen is de aansluiting van glasvezel naar het in mijn geval professionele netwerk in de woning respectievelijk bedrijf De bekabeling vanuit de meterkast naar het interne netwerk is lastig aan te leggen en je ziet soms dat KPN gaatjes boort in de vloer om die aansluiting te verleggen Nu adsl uit gefaseerd wordt zou een optie zijn mensen de aansluiting van het bestaande koper te laten verwijderen maar dat staan ze toch nog steeds niet toe door dat KPN en KPN Netwerk niet 1 bedrijf zijn Ik denk als ze dat zouden toestaan hele volksstammen glasvezel als een volwaardige vervanging van coax en/of adsl gaan zien Wellicht van de zijde van KPN en resellers en wholesale dan nog een goedkoper alternatief voor televisie en het is gedaan met Ziggo Het kan helemaal dramatisch worden voor Ziggo indien KPN netwerk zijn prijzen gaat verlagen voor het wholesale gebruik van het glasvezel netwerk of op het moment dat meerdere bedrijven ene eigen glasvezel netwerk gaan aanleggen
1 Reactie
hanssieben
hanssieben15 mrt. 2023 - 11:43
Ik zit al jaren bij KPN en de prijs voor internet en TV (normaal pakket) is €76 per maand dus ook niet goedkoop.Heb ook bijna geen mogelijkheid om naar iemand anders te gaan . Ziggo heeft Coax en KPN Cat kabel dus moet ik heel mijn kabels gaan veranderen. Glasvezel is van KPN kan dus ook niet naar iemand anders.
E. van der Voort
E. van der Voort
15 mrt. 2023 - 10:38
Mag ik vragen hoe het is afgelopen met dit bericht van jullie van vorig jaar: De nieuwe prijzen gelden voor zowel bestaande als nieuwe klanten. Ziggo zegt dat de inflatiecorrectie wordt toegepast op grond van de algemene voorwaarden van het abonnement en dat het daarom niet mogelijk is om kosteloos op te zeggen voor het einde van het contract. Dat heeft te maken met een bepaling in de voorwaardenwaarin staat dat Ziggo het recht heeft om de vergoedingen en tarieven jaarlijks te indexeren tot een percentage dat gelijk is aan de CBS-consumentenprijsindex. In principe is een opzegging bij een inflatiecorrectie niet zomaar kosteloos mogelijk, maar ict-jurist Arnoud Engelfriet schreef vorig jaar naar aanleiding van een soortgelijke prijsverhoging van Ziggo dat een verhoging op basis van hogere inkoopkosten geen inflatiecorrectie is, maar een zelfgekozen verhoging om die kosten door te berekenen. Het gaat dan om een nadelige wijziging voor de consument en dus lijkt het erop dat het niet kosteloos mogen opzeggen in dit geval niet opgaat. Vriendelijke groet
Alex van de Wall
Alex van de Wall
15 mrt. 2023 - 10:21
Ziggo is nooit goedkoop geweest, maar een inflatie correctie van 8.5 procent is absoluut belachelijk. Ik ben al jaren klant van Ziggo als ik alle ongemak van niet werkende apparatuur in rekening breng is het schandalig met zo iets te komen het is gewoon geldklopperij, een signaal doorsturen hoeft bij lange na niet zo veel te kosten. Als alles werkt waarvoor je betaald dan zijn de enige kosten onderhoud van het spul of is het zo dat Ziggo zoveel problemen ondervind om de zaak draaiende te houden is dat een intern probleem wat ze niet moeten doorschuiven naar de klanten daarom is het nu zaak hoe ik verder gaat of niet met Ziggo.En dan dit nog even het gratis nummer 1200 is na 20:00 niet meer bereikbaar opzeggen zonder boete ook zo iets. Ik ben altijd klant gebleven ondanks alle problemen met ontvangst heb gehad ben ik altijd solidair gebleven maar dit wat ze nu zomaar op je bordje gooien is asociaal en pure macht misbruik.In dit geval is de enige oplossing afscheid nemen van Ziggo. De keuze om te kiezen voor KPN wordt nu erg makkelijk de glasvezel kabel ligt al voor de deur dus aansluiten in de woning en nu eens kijken wat KPN biedt zou dat het zelfde zijn als Ziggo dan stap ik over om over de teleurstelling van beleid Ziggo heen te stappen altijd gedacht dat de klant iets voorstelde maar het is een beleid van take het of leave het, dat is het niet, zo doe je geen zaken dus Ziggo succes met je beleid! gegroet Alex
corrie1939
corrie1939
15 mrt. 2023 - 10:12
En dan gaan de andere providers straks natuurlijk ook omhoog , En dan maakt het niets meer uit Even afwachten.
Adeevee
Adeevee
15 mrt. 2023 - 9:54
Ze bedenken elke keer weer wel een reden om hun tarieven te verhogen, ik zit er al heel lang bij, maar de prijzen zijn nu eigenlijk niet meer op te brengen. Ik ga ook kijken wat er goedkoper kan, dan maar iets langzamer internet, glasvezel hebben wij helaas nog niet in onze wijk.
1 Reactie
gastonf
gastonf15 mrt. 2023 - 11:16
Ik had glasvezel, een en al drama...kijk eens op Trustpilot en naar de aanbieders Delta en Caiway..
Uthugo
Uthugo
15 mrt. 2023 - 9:19
Goedemorgen Om te beginnen vind ik dat dit soort voorzieningen ( voor sommige noodzakelijk) behoren tot de eerste levensbehoeften. Daarom zouden deze net als openbaar vervoer gratis of op basis van non profit geleverd moeten worden. Laten we hopen dat deze maatschappij ooit nog een keer normaal word . Als je toch Ziggo neemt , neem dan maandelijks opzegbaar abonnement en ga na een maand flink klagen over over de kwaliteit en dreig op te zeggen Dat kan je weleens een flinke korting opleveren
2 Reacties
CPV
CPV15 mrt. 2023 - 9:51
Dat laatste geloof ik niet. De kwaliteit van Ziggo is goed en hun service afdeling ook. Je zult dus echt meetbaar slechte kwaliteit moeten hebben, voor je deze truc kunt uithalen.
prikker
prikker15 mrt. 2023 - 14:41
Is dit een grap ?!? Tv eerste levensbehoeften !?? Heel je post raakt kant nog wal...
CPV
CPV
15 mrt. 2023 - 9:18
Ze willen je best als klant behouden. Als je even een staatje maakt wat andere aanbieders en ook Ziggo voor een vergelijkbaar pakket vragen aan nieuwe klanten en je zegt dat je dat wilt betalen, heb je zo een prima aanbod voor een nieuwe contract.
WRM
WRM
15 mrt. 2023 - 3:24
Als Ziggo werkelijk denkt na prijsverhoging nog steeds het beste product heeft of de beste prijs kwaliteitverhouding zouden ze mensen de vrijheid moeten geven op te stappen Ik vrees alleen dat het dan met ziggo slecht afloopt anderzijds nu mensen vasthouden komt als een boemerang terug nu ze misbruik maken van de hoge inflatie cijfers
Gerard.58
Gerard.58
14 mrt. 2023 - 23:35
JA DIE 8 MILJOEN AAN 020 MOGEN WIJ ALLEMAAL BETALEN.
meggens
meggens
14 mrt. 2023 - 22:24
Mijn contract loopt tot juni. Daarna ga ik overstappen naar een veel goedkopere glasvezel abonnement. Na jaren Ziggo klant te zijn geweest, toen het nog @Home. Van 45 euro p/m zo'n 15 jaar geleden naar ruim 80 euro. Ziggo gaat veel klanten verliezen nu ze de duurste Provider van Nederland zijn..
1 Reactie
Marcus Smit
Marcus Smit6 apr. 2023 - 6:09
Hier was ik naar op zoek. Weet iemand een overzicht te vinden van alle prijsverhogingen in de afgelopen 15 jaar? Liefst aangevuld met wat Ziggo daarvoor teruggedaan heeft.
Peter0318
Peter0318
14 mrt. 2023 - 22:15
Vorig jaar Ziggo opgezegd. De opzegtermijn was 1 maand, dus blijf de verhoging voor

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor