Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Prijsvechter wil energiemarkt opschudden

28-03-2017
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
63 keer bekeken
  •  
ANP_energiemeter_930x520
Nederlandse huishoudens die in het bezit zijn van een slimme energiemeter kunnen vanaf dinsdag voor stroom en gas terecht bij een nieuwe energiemaatschappij. EasyEnergy komt onder de vlag van 'easy family of brands' op de markt, het concern dat ook achter luchtvaartprijsvechter easyJet zit.
Zonder winstopslag
Anders dan branchegenoten gaat easyEnergy actuele energieprijzen één-op-één zonder winstopslag doorberekenen naar klanten. Met de slimme meter kunnen consumenten hun verbruik afstemmen met het moment, bijvoorbeeld wanneer de stroom duurzaam is doordat de zon schijnt. De energieprijzen kunnen daarbij per uur verschillen. Consumenten betalen per aansluiting 5 euro per maand ,,abonnementsgeld".
2020
EasyEnergy mikt op een zo groot mogelijk deel van de markt, maar aantallen werden desgevraagd niet gemeld. Momenteel telt Nederland circa 3 miljoen slimme meters. Dat is ongeveer de helft van het totaal aantal huishoudens. De verwachting is dat in 2020 vrijwel alle huishoudens met een dergelijke meter zullen zijn uitgerust. In eerste instantie richt easyEnergy zich op de Nederlandse markt. Daarna moet de rest van Europa volgen. ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!