PostNL helpt gedupeerde klanten
21-04-2012
• leestijd 1 minuten
PostNL schiet in de regio Den Bosch in een beperkt aantal gevallen klanten te hulp die de dupe zijn geworden van falende postbezorging. Het gaat onder anderen om een echtpaar dat ging trouwen en daarvoor 1300 uitnodigingen had gestuurd, waarvan een deel niet aankwam. PostNL heeft genodigden op eigen kosten alsnog geïnformeerd.
Een woordvoerder van PostNL heeft dat zaterdag gezegd. Hij spreekt niet van een schadevergoeding, maar van het ,,samen met de betrokkenen zoeken naar een oplossing''.
'Minder dan tien gedupeerden'
De woordvoerder wilde niet zeggen aan hoeveel gedupeerden PostNL hulp heeft aangeboden en welk bedrag ermee gemoeid is. Er zou nu nog met ,,minder dan tien'' gedupeerde klanten worden gesproken. De woordvoerder onderstreept dat het bedrijf wettelijk alleen aansprakelijk is als het om aangetekende post gaat.
Er zijn problemen ontstaan bij de bezorging van PostNL door een reorganisatie, die van start ging in de regio's Den Bosch en Utrecht. Het bedrijf kreeg flink aantal klachten. Het heeft de reorganisatie tijdelijk stilgelegd.
ANP