Postcode Loterij past site aan na kritiek over opzeggen
26-05-2017
•
leestijd 1 minuten
•
435 keer bekeken
•
De Postcode Loterij heeft haar website aangepast, nadat de Consumentenbond kritische vragen stelde over de opzegmogelijkheden bij de loterij. Online opzeggen bleek een weg vol hindernissen te zijn, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Ook telefonisch opzeggen kan beter.
Omslachtige website
De Consumentenbond startte het onderzoek naar aanleiding van meerdere klachten van consumenten die slechte ervaringen hadden met opzeggen bij de Postcode Loterij. Er ontbrak een directe link naar opzeggen op de website, en ook via de zoekfunctie kwamen consumenten niet direct terecht op de juiste pagina. Daar werd dan duidelijk dat direct online opzeggen niet mogelijk was en het telefonisch moet gebeuren.
Nog steeds afleidend
Volgens de Consumentenbond heeft de Postcode Loterij de website kortgeleden aangepast na de kritische vragen. Er is een directe link naar opzeggen gekomen en ook direct online opzeggen is nu mogelijk. De Consumentenbond vindt alsnog dat de loterij consumenten probeert af te leiden met afleidende informatie en aandringen tot telefonisch contact. Hiermee proberen ze klanten alsnog te behouden.