'Postcode Loterij opzeggen nog steeds niet eenvoudig'
01-03-2018
•
leestijd 1 minuten
•
486 keer bekeken
•
Opzeggen bij de Postcode Loterij blijft erg lastig. Toezeggingen van de loterij om dit te vergemakkelijken zijn niet waargemaakt, zo blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.
Problemen bij telefonisch afmelden
Volgens de Postcode Loterij kunnen opzeggers het beste bellen, maar telefonisch contact krijgen blijkt echter geregeld lastig. Sommige proefpersonen krijgen te horen dat opzeggen tijdelijk niet mogelijk is wegens een technische storing. Eén van hen wordt steeds uit het menu gegooid ‘omdat het erg druk is’. Als de bellers eindelijk iemand aan de lijn krijgen, blijken de medewerkers van de Postcode Loterij erg vasthoudend, aldus de Consumentenbond. De abonnees moeten soms wel vijf of zes keer herhalen dat ze écht willen opzeggen. Deelnemers aan de Vriendenloterij, die is verbonden aan de Postcode Loterij, ervaren volgens de bond bij telefonisch opzeggen dezelfde problemen.
Opzegpagina slecht vindbaar
Ook online opzeggen is een weg vol hindernissen. Consumenten moeten langs diverse pagina's voordat ze op een pagina komen waar ze helemaal onderaan kunnen opzeggen.
Toezeggingen 'niet waargemaakt'
In juni 2017 onderzocht de Consumentenbond de opzegmogelijkheden bij de Postcode Loterij en stuitte daarbij op talloze hindernissen. De loterij beloofde de opzeginformatie op de website te verduidelijken en te onderzoeken welke telefonische verbeteringen mogelijk waren. In plaats van beloftes verwacht de Consumentenbond dat de loterij nu echt verbeteringen doorvoert zodat het aantal klachten afneemt.