Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Patiënt komt niet bij digidokter

06-10-2016
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
dokter 930 x 520
Ondanks grote investeringen van huisartsen in e-health maken patiënten nauwelijks gebruik van de online mogelijkheden. Ze bezoeken ouderwets de praktijk en staan nog altijd minutenlang telefonisch in de wacht, aldus het AD donderdag.
Maar liefst driekwart van de huisartsen biedt anno 2016 de mogelijkheid online een herhaalrecept aan te vragen en toch maakt maar 16 procent van de patiënten er gebruik van. Online een vraag stellen kan bij 60 procent van de praktijken, maar slechts 3 procent van de patiënten doet dat. Zo bericht het AD naar aanleiding van de e-health Monitor 2016 van onderzoeksinstituten Nictiz en Nivel die vandaag uitkomt.
Bron: AD
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor