Pas op voor spammails van Yebbi
14-07-2014
• leestijd 1 minuten
Kassa kreeg dit weekend veel klachten e-mails van bezorgde consumenten over Yebbi. Dit bedrijf verstuurt e-mails waarin het oproept om een 'openstaande rekening' te betalen. Ook mensen die geen klant zijn bij Yebbi hebben de e-mails gekregen. Wat moet je doen met dit soort spammails?
Klachten
Tientallen klachten stroomden dit weekend binnen in onze
mailbox
en via
Vraag & Beantwoord over Yebbi, een bedrijf waarbij je geld kan verdienen door websites van adverteerders te bezoeken. Veel consumenten hebben meerdere e-mails ontvangen van Yebbi terwijl zij geen klant zijn van Yebbi of een overeenkomst hebben. In de e-mail wordt verzocht om een bedrag van €22,98 te betalen. Het zou gaan om een 'openstaande factuur' voor deelname aan Yebbi. Bekijk hieronder de e-mail die verstuurd is.
Verwijderen
Ben je geen klant van Yebbi of heb je geen wettelijke overeenkomst met Yebbi? Dan kan je de email(s) direct verwijderen. Je hoeft dus ook niet te bellen met het dure 0900-nummer of door te klikken naar de website. De e-mail zit vol met spelfouten, één van de kenmerken van spammails. De website van Yebbi is inmiddels offline.
Tips
Meer spam- en phishingmails vind je in onze
rubriek
over dit onderwerp.
Het gaat om deze e-mail: