Pakketten en postzegels stuwen omzet PostNL
09-05-2016
• leestijd 1 minuten
De opkomst van het winkelen via internet en de verhoging van de postzegelprijs hebben PostNL vorig kwartaal een hogere omzet opgeleverd dan een jaar eerder. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die het postbedrijf maandag heeft gepresenteerd.
PostNL boekte in het eerste kwartaal een omzet van 864 miljoen euro. Dat was 2 procent meer dan in de eerste drie maanden van 2015. De voor pensioenlasten en andere eenmalige voorzieningen gecorrigeerde operationele winst daalde met 10 procent naar 61 miljoen euro. Onder de streep resteerde een nettowinst van 39 miljoen euro, tegen 34 miljoen euro een jaar eerder.
Het brievenverkeer in Nederland slonk vorig kwartaal met ruim 6 procent. Dankzij duurdere zegels bleef de omzetdaling echter beperkt tot 1 procent. De opbrengsten uit het bezorgen van pakketten nam met 8 procent toe. ANP