Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

'Ouderen dupe van verdwijnen bankfilialen'

10-07-2020
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
57 keer bekeken
  •  
betaalautomaat pinnen 1127
Ouderenorganisaties laken het besluit van ING en Rabobank om een groot deel van de bankfilialen te sluiten. De banken gaan voorbij aan het belang van ouderen vinden de ANBO en KBO-PCOB.
De ANBO wijst erop dat nog steeds veel mensen niet digitaal hun bankzaken doen. Ook de snelheid waarmee veranderingen worden doorgevoerd zijn een punt van zorg. KBO-PCOB meent dat de serviceverlening bij banken in het algemeen zienderogen verandert en dat daarbij te weinig wordt stilgestaan bij de gevolgen voor met name de kwetsbare, niet-digitale klant.

'Belabberde dienstverlening'

"Heel veel senioren melden zich bij ons over de belabberde dienstverlening. Zij weten niet bij wie ze terechtkunnen, omdat filialen gesloten worden of al gesloten zijn", aldus Manon Vanderkaa, directeur van KBO-PCOB.
De ANBO wijst erop dat dienstverlening van ING, maar ook die van Rabobank en ABN AMRO, op termijn overgaat naar Geldmaat. "Binnen Geldmaat komen, als alles klaar is, meer servicepunten beschikbaar. Maar dat duurt nog een tijd", zegt ANBO-directeur Lianne den Haan. "Ik heb banken al eerder gevraagd om de sluiting van servicepunten en filialen pas uit te voeren als de alternatieve servicepunten bij Geldmaat zijn geopend. Dat verzoek doe ik nu, met nadruk, weer." ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!