'Oude bekende' Kick Off Holland stuurt onterechte aanmaningen
04-04-2018
•
leestijd 2 minuten
•
160 keer bekeken
•
De afgelopen weken duikt er een 'oude bekende' op in de mailbox van Kassa. We ontvangen namelijk opnieuw klachten over
Kick Off Holland
, een dienst waar Kassa in
september 2017
reeds aandacht aan besteedt. Na maanden radiostilte verstuurt het bedrijf nu opeens aanmaningen naar mensen die in het verleden al dan niet in zee zijn gegaan met Kick Off Holland.
'Gegarandeerde prijs van betekenis'
Destijds garandeert Kick Off Holland haar klanten, die 45 euro abonnementsgeld per maand moeten betalen, een "gegarandeerde prijs van betekenis" binnen drie maanden. Deelnemers komen echter van een koude kermis thuis als ze een reis winnen via Superholidays. De reis wordt keer op keer uitgesteld en communicatie met Kick Off Holland en de reisorganisatie verloopt zeer moeizaam.
Kick Off Holland belooft ons de klachten binnen een week op te lossen. Kassa houdt in de maanden die volgen contact met de gedupeerden, maar bij slechts een enkeling komt het daadwerkelijk tot een oplossing. De rest blijft achter met onterechte betalingen variërend van enkele tientjes tot een paar honderd euro.
Nieuwe klachten
Daarna is het stil. Kick Off Holland wil Kassa niet meer te woord te staan, de website gaat offline en ook het mailadres en het telefoonnummer zijn niet langer werkzaam. Maar sinds enkele weken is de website opeens weer in de lucht én ontvangen we bij Kassa nieuwe klachten.
Zowel in onze mailbox als op de websites
Klacht.nl
en
Klachtenkompas
doen consumenten namelijk hun beklag over onterechte aanmaningen, die op kunnen lopen tot wel 135 euro. Het betreft vooral mensen die een jaar geleden inderdaad enige tijd hebben meegespeeld, maar ook mensen die nooit gebruik hebben gemaakt van de diensten van Kick Off Holland.
Advies
Jantine Pracht, advocaat bij
Van Batenburg & Pracht Advocaten
, bekijkt de zaak nog eens. "Er is/was sprake van een doorlopende dienst bij Kick Off Holland. In dat geval had er schriftelijk moeten worden ingestemd door de consument, alleen mondelinge instemming is niet genoeg. De overeenkomst is dan niet rechtsgeldig en je bent dus niet verplicht te betalen."
Ze vervolgt: "Mensen die nu een mailtje ontvangen hoeven dan ook niet in te gaan op deze aanmaning als je destijds niet schriftelijk hebt ingestemd. Dit geldt uiteraard ook voor de mensen die wel benaderd zijn, maar telefonisch al hebben aangegeven geen interesse te hebben."
Terugkijken: Klachten over gang van zaken bij Kick Off Holland en Superholidays