Oranjekoorts in supers op niveau WK 2006
24-06-2010
• leestijd 1 minuten
De Oranjekoorts in Nederland neemt gestaag toe en heeft inmiddels het niveau van het vorige WK, vier jaar geleden in Duitsland, bereikt. Supermarkten haalden de afgelopen week 20 miljoen euro meer omzet dan in gemiddelde weken. Dat blijkt uit donderdag gepresenteerde cijfers van marktonderzoeker GfK.
De gezamenlijke omzet bedroeg vorige week 617 miljoen euro. Dankzij het WK in Zuid-Afrika is volgens GfK in de afgelopen drie weken 44 miljoen euro aan extra omzet gerealiseerd. Vorige week kocht één op de acht huishoudens Oranjeproducten, waaronder tompouces, oranje vla en oranje toiletpapier.
GfK verwacht een 'Oranjepiek' bij de achtste finales die volgende week gespeeld worden en een verdere stijging bij de kwartfinales.
De 75 producten in het 'Oranjemandje' van GfK worden vooral gekocht door mensen die in de Randstad wonen en door huishoudens met kinderen.
Bron: ANP