Oranjekoorts in supermarkten stijgt
03-12-2015
• leestijd 1 minuten
De Oranjekoorts in de supermarkten neemt toe. De omzetten stijgen, maar de verkoop van Oranjeproducten blijft nog ietsje achter vergeleken met het WK in 2006 en het EK in 2008. Dat stelt marktonderzoeker GfK donderdag.
De afgelopen twee weken haalden supermarkten 24 miljoen euro meer omzet binnen dan gemiddeld. Eerder schatte GfK de totale extra WK-omzet van de supers op 50 miljoen euro. ,,Het gaat de goede kant op'', concludeerde een woordvoerder.
Dit weekend verwacht GfK een piek in de verkoop van Oranjeproducten. Het Nederlands elftal speelt zaterdag tegen Japan en dat levert in ieder geval voor de supermarkten een hoge score op, omdat veel mensen gezamenlijk naar de wedstrijd gaan kijken en daar ook het nodige bij zullen consumeren. Zo verwacht GfK dat de oranje tompoezen de winkel uitschieten.
Vooral in de Randstad worden veel Oranjeproducten verkocht. Het zijn vooral de huishoudens met kinderen die producten als WK-M&M's, Oranjebifi's en Oranjevla in hun winkelwagentjes laden.
Bron: ANP