Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Opta beboet callcenter

29-11-2011
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
callcenter_06.jpg
Telecomtoezichthouder Opta heeft het bedrijf All4Call BV en zijn bestuurder een boete opgelegd van 280.000 euro wegens het overtreden van het spamverbod en een aantal telemarketingregels. Dat heeft de Opta dinsdag bekendgemaakt.
Loterijen
Het callcenter, dat zich aan de telefoon voordeed als Zwitserse Consumentenvereniging, beloofde consumenten grote prijzen in ruil voor deelname aan verschillende loterijen. Zij werden benaderd via een automatisch oproepsysteem. Volgens de Opta heeft All4Call BV het spamverbod overtreden, omdat consumenten bij een dergelijke belcomputer vooraf geen toestemming geven om gebeld te worden.
Onderzoek
De Opta besloot tot een onderzoek nadat er in de periode juli 2009 tot juni 2010 via de websites spamklacht.nl en consuwijzer.nl in totaal meer dan 1500 klachten waren binnengekomen over het bedrijf.
ANP
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!