heel lang opel gereden tijdje wat anders nu weer een opel ( een Ampera ) wat een heerlijke auto. Maar jammer dat de PSA groep er zo slecht mee omgaat, het Onstar systeem dat niet meer werkt, het is me vertelt bij de aankoop, maar veronderstelde dat er wel een vervanging of follow up zou komen, maar hier geld de macht van het geld. Dus helaas vrees ik, het moet toch mogelijk zijn hier een ststeem voor te maken, maar gegevens worden niet gedeeld.
Dan de accu, ik wil niet 10% laad vermogen inleveren, in de winter met alles aan kan ik 10% niet missen, en gezien de snelheid eerste brief december 2020 tweede brief mei 2021 schiet het niet echt op. ze hebben naar mijn mening tweed opties, net als in de Bolt een ander accu pakket , kunnen we gelijk van 60Kw naar 66 Kw met hetzelfde volume. Of de controle apparatuur in de auto plaatsen welke bij onvolkomenheden bij het laden het laadproces stopt. de laadste 10 % triple laden is natuurlijk een optie, maar ik laad maar met 6A dus ik denk dat het hele process geeneens voor mijn opel Ampera van toepassing is.
William Lagerberg een hele tevreden Ampera / Bolt rijder.
PS even voor de andere schrijvers Opel wil wel, het is de PSA groep die alles tegenhoudt.
Ik was een trouwe Opel rijder maar dat is verleden tijd als er geen oplossing komt voor de GM OnStar en Here Navigatie problematiek, ik heb een Mokka van net 2 jaar oud en destijds een forse meerprijs betaald voor het Navi900 en OnStar systeem dan mag je er toch vanuit gaan dat het systeem de levensduur van de auto ondersteund word, het komt er eigenlijk op neer dat ze je gewoon laten barsten, dus ben ik genoodzaakt de PSA groep ook maar te laten barsten, ik nooit geen PSA of GM product meer.
De inruilprijs zal hierdoor behoorlijk kelderen, wie wil er nu een auto waarvan het veiligheid systeem en de navigatie niet meer werkt en ook niet meer werkend gemaakt kan worden, een schade vergoeding zal er moeten komen als de zaak onopgelost blijft.
Heb de uitzending gezien. Ik ben er ook mee bezig. Mis het feit, dat met het stoppen, dit een APK eis is. Ik rij dus rond met een auto die niet APK goed gekeurd is.
Zef in bezit van een Opel met OnStar. Gekocht in 2016. 4 jaar lang ( 3 jaar via abonnement maar zonder wifi abonnement) veel veilige km mee gemaakt. Ook gaf het systeem je zelf in de auto een zekerheid. Maar het is gestopt. Opel laat haar Opel rijders mooi in de kou staan na het stoppen per 31 december 2020 door een voucer aan te bieden van € 150 en ook nog eens alleen te besteden bij een Opel dealer. Nee Opel, de laatste Opel die ik zal kopen, de huidige gaat de verkoop in en het gaat nu een Japaner worden. Het programma kassa, door de juridische afdeling van de ANWB die er al enkele jaren mee bezig is (en waar ook ik jaren over OnStar steeds contact mee gehad heb Michiel Boos) in het nieuws gebracht gaf weinig tot geen oplossing. Leuk gebracht maar daar heeft Opel Nederland/Europa geen boodschap aan. Ook het navigatie systeem Here in de INTELLINK 950 Europa wat bij het OnStar systeem hoorde worden geen updates van kaarten sinds 2018 meer uitgebracht. Correspondentie met Opel Nederland/Europa als ook met Here navigatie reageren nauwelijks of maken zich er met een eenvoudige mail vanaf. Ik hoop dat het Opel bij de PSA group het heel erg moeilijk gaat krijgen en dat ze zich daar eens goed achter de oren gaan krabben. Dus eenmaal een Opel, nooit meer een Opel. De macht en het geld daar draait het bij deze bedrijven om. WEl bedank ik de juridische afdeling voor de moeite die ze hebben gedaan, er zouden gesprekken gevoerd zijn met de PSA group, maar als je dan vraagt deel die correspondentie met ons. Geef de notule vrij. Maar ook dat blijkt niet mogelijk te zijn aldus de ANWB in naam van Michiel Boos. Ieder die Onstar een warm hart draagd roep ik op om zich te verenigen en een vuist te maken tegen het eenzijdigh stop zetten van het OnStar systeem wat verkocht is bij de Opel. Maar ook tegen het navigatie bedrijf Here die de updates van de kaarten zou dienen te blijven ondersteunen.
Ik heb een Mokka van eind 2016. Ik gebruikte de on star ook voor de bediening van het navigatiesysteem. De bediening in de auto zelf is omslachtig. Daarnaast is minstens zo belangrijk, dat de meegeleverde kaarten al een paar jaar oud was en er geen nieuwe meer komen, omdat de samenwerking met de kaartenleverancier HERE is gestopt. Al met al 2000 euro betaald voor kaarten van 2014.
Opel heeft mij de ampera-e verkocht onder misleidende voorwendselen. Opel ons ter werd niet voortgezet door PSA. De accu werd met 5% softwarematig verkleind, in verband met brandgevaar. Er is een te slechte kwaliteit batterijen geleverd door LG, hetgeen brandgevaar oplevert. Vervanging van de accu door een goede kwaliteit accu wordt gedaan door Hyundai China. Zoniet door Opel, zij gaan de oplossing zoeken in het nog langzamer opladen van de laatste 5%, via trickle laden. Zo blijft steeds minder over van de productkwaliteiten die mij bij de aankoop werden beloofd
Ik heb in Juli een Opel Grandland X gekocht, tweede hands, met On star. Mij was niet bekend dat dit systeem uit de lucht gehaald zou worden.
De nieuwere Opel's worden allemaal met een nieuw systeem "Opel connect" uitgerust.
Ik vind dat Opel verplicht moet worden om dit nieuwe systeem ook in de Opel's met het vervallen Onstar in te bouwen. Er wordt nu domweg gezegd dat de kopers van deze auto's pech hebben.
Meer is te lezen op het Nederlandse Opel forum.
https://opel-forum.nl/forums/topic/compensatie-voor-onstar-gebruikers/
Ik heb in november 2019 via een lease een Opel Ampere – E ontvangen. In een mail die ik ruim na de aanschaf ontving, wordt later medegedeeld dat Onstar gaat stoppen. Er zou worden gezocht naar een oplossing. Niets gehoord. Op mails wordt niet, bot of slecht gereageerd. Geen enkele tegemoetkoming of andere oplossing is toegezegd. Hierdoor stopt een groot stuk functionaliteit en de auto neemt in waarde af. Een zo vol mogelijk opgeladen accu is belangrijk en dit is nu moeilijk te controleren. Tanken is een kwestie van minuten. Laden een kwestie van uren. Nu moet ik lopen naar de laadpaal om te kijken of de accu wordt opgeladen en of vol is. De laadpalen in Rotterdam staan niet voor de deur. Goed opladen is belangrijk.
Nu kan je met de app van de Chevrolet Bolt iets doen en bekijken, mits je binnen het bereik staat, maar de mooie functies die in dit systeem zaten worden in een klap om zeep geholpen. (terug vinden van de auto, status accu, auto laten verwarmen, noodhulp, storing zoeken, bandenspanning, sos, vergrendelen auto op afstand etc)
Voeg daarbij de mededeling dat ook het vermogen van de batterij met 10 % wordt teruggezet in verband met brandgevaar en de lol is er inmiddels wel vanaf en de waarde van de auto loopt nog verder terug. Dit is mijn eerste en meteen mijn laatste Opel.
Gezien de functionaliteit was ik bereid te betalen maar zelfs die optie wordt niet geboden. Om er dan zo maar de stekker uit te trekken is wel zeer klantonvriendelijk. Zwak uitgedrukt.
komt door de overname van GM naar Peugeot (PSA groep).
was al een flinke tijd bekend. Stond overigens los van het betaalde abonnement - dat was nodig voor internet in de auto. En dat was ook veel te duur.
Onstar bleef werken tot eind 2020 zonder een aanvullend internet abonnement.
valt wel tegen dat er geen alternatief is aangeboden door PSA.
status van de auto wordt niet meer maandelijks verzonden, waarschijnlijk werkt noodoproep naar 112 bij ongeval ook niet meer. Dat is volgens mij wel verplicht in nieuwe auto's.
we zijn November 2018 een opel karl Rocks via private lease gaan gebruiken er is toen door de verkoper wel op gewezen dat het on star systeem het eerste jaar gratis zou zijn en dat er daarna een jaarlijkse bijdrage betaald zou moeten worden,
toen bleek dat met ingang van 2020 er een MAANDLIJKSE bijdrage van € 9,95 aan vast zou zitten hebben we dat geweigerd maar wat later bleek dat ook het bijhouden van de auto wat in het systeem zat niet meer werkte toen het On Star werd beëindigd , beslist geen leuke gang van zaken
Ik vind het gênant dat ik nu de meest "domme" auto van Nederland heb. Opel mailt regelmatig dat mijn auto 'meer kan' dan dat ik denk. Dat is niet zo, ik weet wat die kan en wat ik nu mis!! Als je aan het laden bent, kun je niet eens meer zien wat de stand van de accu is. In Belgie kan dat bekeuringen opleveren omdat je daar vaak na 15 minuten weg moet zijn van de laadpaal. Ik heb meerdere keren contact getracht op te nemen via de mail en de klantenservice hierover met Opel. Belachelijke response. Het hele jaar dat ik de auto heb krijg je mailtjes en staat op de website dat er een nieuwe app komt die dit wel gaat kunnen. (Pas heel laat uitzondering voor Ampera gemaakt.) Ik heb screenprints hiervan. Onacceptabel vind ik het. Ik heb gisteren nog overwogen om mijn rechtsbijstandsverzekering een brief te laten sturen in het kader van non conformiteit. Ik wist dat de app zou stoppen toen ik de auto kocht. Maar de suggesties van Opel waren zodanig dat ik geen seconde gedacht het dat er geen alternatief zou komen.