Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Oproep: Problemen door inductiekookplaten in hoogbouw?

28-03-2022
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
2275 keer bekeken
  •  
oproep_flatgebouw_20220328

Kassa is op zoek naar mensen die tegen problemen aanlopen bij de verduurzaming van verouderde flatgebouwen en hoogbouw.

Om een voorbeeld te noemen: door de toename van bijvoorbeeld inductiekookplaten kan er ineens sprake zijn van een te hoge piekbelasting, waardoor problemen ontstaan zoals het doorslaan van de stoppen. Oók als jij zelf niet zo’n inductiekookplaat hebt.

Loop jij hier ook tegenaan en is een oplossing ver weg? Dan horen we graag jouw ervaringen. Mail ons op kassa@bnnvara.nl onder vermelding van je naam en telefoonnummer. We komen graag met je in contact! Veel dank voor je hulp.

NB: Het flatgebouw op de foto dient slechts ter illustratie en staat verder los van deze oproep.

Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

Omschrijving *

Typ hier je reactie...


0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Reacties (13)

a.doorgeest
a.doorgeest
10 mrt. 2025 - 23:47

Het meest stuitende aan Yesilgöz de laatste dagen was wel haar optreden in een soort halfwas legertenue, wat op een armzalige poging leek om op de reputatie van Zelensky mee te liften. 'We zitten het voorstadium van een oorlog en ik heb de daarbij passende outfit al aan' . Verder een onuitstaanbare, liegende en draaiende populiste; ieder woord dat dat mens spreekt is vals en geveinsd. De VVD heeft met haar aantreden een akelig vals katje in de zak gekocht. Enige haast om zich van dit ronduit schrijnende boegbeeld te ontdoen heeft die partij kennelijk en helaas nog niet. Werkelijk meer dan verbazingwekkend !

DaanOuwens
DaanOuwens
10 mrt. 2025 - 15:46

Ik vind het zo'n enorme visieloze leeghoofd. Een soort Rutte in het kwadraat. Heel ver afgedreven van de liberale waarden die ook in de VVD zitten of misschien zaten. Deze VVD staat heel dicht bij de PVV en BBB. En heeft ook het meer kapitaalkrachtige deel van Nederland echt helemaal niets te bieden.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin
10 mrt. 2025 - 13:36

Ik kan me niet voorstellen dat iemand nog luistert naar die wezenloze babbelbox, ik heb haar deel terug gekeken ter bevestiging, net als Trump is ze sterrenteken tweeling, de grootste rampen in de politiek, waar ik bang voor ben is dat het cda bij volgende verkiezingen in het gat springt dat coalitie genoten van haar achterlaten, cda+vvd wordt andermaal een giftig mengsel.

2 Reacties
Broodjeapoep
Broodjeapoep10 mrt. 2025 - 16:02

Ik zou je politieke meningen niet op astrologie baseren.

Maar ja, Yesilgöz is inderdaad een gevaarlijke engerd.

Raymond Bhagwandin
Raymond Bhagwandin10 mrt. 2025 - 19:01

"Ik zou je politieke meningen niet op astrologie baseren."

+

Een gewaarschuwd mens telt voor twee, statistisch gezien is het voor mij een no brainer.

+

https://www.vice.com/nl/article/tweelingen-zijn-leugenaars-dieven-en-bedriegers-en-dat-weten-we-allemaal-2/

Baloemparoempaloempa
Baloemparoempaloempa
10 mrt. 2025 - 12:58

Over die herbewapening

Ik zat dus gister te denken

Als Europa kernwapens heeft en luchtafweer mechaniek etc, dan hoeven we toch niet verder heel veel te herbewapenen? Of wel ?

4 Reacties
EA-traveler
EA-traveler10 mrt. 2025 - 13:48

De consequentie van jouw redenering is dat we kernwapens inzetten om Oekraïne te helpen verdedigen.

.

Misschien opzoeken wat MAD is en hoe het werkt (Mutually Assured Destruction). En je beperken tot luchtafweer is niet een erg effectieve militaire strategie.

Gerygrr
Gerygrr10 mrt. 2025 - 13:53

Europa moet de digitale inhaalslag maken.

Ze hebben geen eigen Starlink bijvoorbeeld.

Tegu
Tegu10 mrt. 2025 - 17:59

@gerryrr

Eutelsat heeft een dergelijk systeem, alleen is dat lang niet zo bekend.

badgast
badgast10 mrt. 2025 - 19:10

@gerygr we hebben canal+

Thuru
Thuru
10 mrt. 2025 - 11:48

met de titel ben ik het wel mee eens. Of dit gaat gebeuren met VVD op financiën is maar de vraag.

P. Toet
P. Toet
10 mrt. 2025 - 11:42

''In tegenstelling tot wat professor Boot en Dilan Yesilgöz bepleiten moet de overheid juist wel meer geld onder de gewone mensen brengen nu zoveel nodig is voor defensie''

+

We kunnen alleen maar hopen dat het Trump gaat lukken om snel oorlogen als in Oekraïne sinds 2014 maar ook in Gaza etc.. te stoppen. Dat gaat de overheid/kabinet Schoof een flinke duit schelen.

+

Dat neemt niet weg dat als toch de in het regeerakkoord afgesproken max. 2% van BNP wordt verbrand aan wapentuig e.d. professor Boot gelijk heeft.

Nog meer geld in het financiële systeem pompen voor oorlog zorgt alleen maar voor meer inflatie waar we dan Trump de schuld van kunnen geven. Daar profiteren uiteindelijk alleen de rijken van omdat hun onroerend goed e.d. mega in waarde stijgt.

+

Als de overheid de arme helft van Nederland wil steunen dan beter het geld gebruiken dat vrij komt door eens flink in de luxe subsidies voor de bovenmodale rijken te schrappen.

- De nu nog praktisch onbelaste spaarcenten in de eigen villa vol belasten als vermogen (zoals Boot al aangeeft)

- Alle andere villasubsidies ook schrappen (warmtepomp/isolatie vloer, wand, dak/ramen etc.)

- Overdachtsbelasting eigen villa's weer vol in rekening brengen.

- Niks meer zonder belasting schenken voor de eigen villa van kinderen e.d.

- Renteaftrek subsidie voor de eigen villa sneller afbouwen

- Inkomstenbelasting voor de rijken verhogen

- Geen gratis kinderopvangtoeslag voor de rijken maar inkomensafhankelijk houden

- Tesla subsidie schrappen

etc.

7 Reacties
Wilma3
Wilma310 mrt. 2025 - 12:25

Trump en vrede brengen? Hij geeft Oekraïne gewoon weg aan Rusland. Hij heeft volgens mij de afspraak gemaakt met Poetin dat hij mag doen in Europa wat hij wil dat het Amerika niet kan schelen. Als Poetin dan weer is aangesterkt dan gaat hij verder...

Tegu
Tegu10 mrt. 2025 - 13:39

@wilma3

'volgens mij '

Hij heeft volgens Wilma3 een afspraak met Poetin gemaakt ja?

Gerygrr
Gerygrr10 mrt. 2025 - 13:56

De huren betaalbaar maken voor iedereen zonder toeslagen.

De ziektekostenverzekering als percentage van het inkomen.

En stoppen met de administratieve controles en specialisten in loondienst om een eind te maken aan de opereren maar prikkel….

DaanOuwens
DaanOuwens10 mrt. 2025 - 15:36

@ Kees

De wapens zijn nodig om jouw ideologie op afstand te houden. Het dictatoriale Rusische fascisme. Dus vrede helpt niet want die ideologie blijft. En vrede in Oekraïne op jouw manier betekent een enorme vluchtelingen stroom richting Europa met alle gevolgen daarvan. Dus geen geld voor de arme helft van Nederland dankzij jouw beleid. En vrede in Gaza op jouw manier en die van Trump betekent deportatie of uitmoorden van alle Gazanen. Veel mensen hebben ook daar moeite mee. Verder heb je hier zelf keer op keer beweert dat de kinderopvang gratis moet zijn. Al jaren lang. Erg consequent ben je op geen enkele onderwerp. En Rusland geeft 35% van de overheidsuitgaven uit aan oorlog. Wordt het niet tijd om jouw vrienden kritiek te leveren over de manier waarop zij met het armste deel daar omgaan?

DaanOuwens
DaanOuwens10 mrt. 2025 - 15:38

@ Tegu

Jij schrijft: een afspraak met Poetin gemaakt ja?

Waarom is dat een gewaagde veronderstelling volgens jou? Waarom reageer jij op deze manier op mensen? Welke bijdrage denk jij aan de discussie te leveren? Waar verschillende jouw opvattingen met die van Kees? Nergens?

Tegu
Tegu10 mrt. 2025 - 17:57

@daanouwens

'Waarom reageer jij op deze manier op mensen? Welke bijdrage denk jij aan de discussie te leveren?'

Wilma3 zegt dat Poetin een afspraak heeft met Trump, dan ben ik wel benieuwd naar de details van die afspraak; jij niet dan?

.

Of hou je je van de domme?

.

'Waar verschillende jouw opvattingen met die van Kees?'

Wie is Kees?

DanielleDefoe
DanielleDefoe10 mrt. 2025 - 17:59

Trump is als vredestichter tot op heden geen groot succes gebleken. Ook niet in Gaza.

Gerygrr
Gerygrr
10 mrt. 2025 - 11:19

Eens.

En zoals ik al vaker uitlegde, het is eerder gebeurd.

Een bepaald deel van de beroepsbevolking laten opdraaien voor de bezuinigingen.

De ambtenaren op de nullijn!

Daarna is de kloof juist daar gegroeid tussen hoogopgeleid in bedrijfsleven en hoogopgeleid in de ambtenarij….

En is de hoogte van het salaris de maatstaf geworden voor wie over wie ging besturen…..

Het tweede uiterst negatieve gevolg van die verschillen in salariëring is het wantrouwen, dat werd gezaaid.

Wat men verdient is de “lat” geworden waarmee men de ander beoordeelt.

Niet langer wat men presteert.

Full time werken moet lonen.

Toeslagen moeten niet foute verdienmodellen overeind houden.

TheunT
TheunT
10 mrt. 2025 - 10:53

Wanneer ik me verveel denk ik niet aan buurthuizen, bibliotheken en theaters...

EA-traveler
EA-traveler
10 mrt. 2025 - 10:50

Iedereen eerst maar zelf Buitenhof terugkijken. Wat Boot heeft gezegd is het volgende. Verhoog het eigen woning forfait en gebruik dat om diegenen te helpen die het nodig hebben.

Het EWF is progressief dus dat komt mooi uit.

.

Verder hebben we gewoon teveel bull shit kapitaal in Nederland. Als het investeren in arbeidsproductiviteit nou eens aantrekkelijk wordt gemaakt dan hebben we minder mensen nodig om hetzelfde te produceren en kunnen de salarissen daardoor ook omhoog.

.

Als we dan ook nog de sectoren met een chronische lage toegevoegde waarde wegbonjouren (te herkennen aan goedkope flexarbeid en allerlei uitbuitingsconstructies) dan komt arbeid beschikbaar voor werk dat er wél toe doet.

2 Reacties
Tegu
Tegu10 mrt. 2025 - 12:48

' Verhoog het eigen woning forfait en gebruik dat om diegenen te helpen die het nodig hebben.

Jaaa, en de middenklasse nog meer belasten..

EA-traveler
EA-traveler10 mrt. 2025 - 14:01

Tegu, je hebt gelijk. Daarbij de opmerking dat dit tarief vanaf een bepaalde waarde sterk progressief moet worden.

.

De discussie in Buitenhof ging over het feit dat in economisch opzicht de economie volledig bezet is en draait als een tierelier (itt tot bevoordeeld Duitsland).

Als je koopkracht toevoegt voor de lagere inkomens dan moet je dat bij de hogere inkomens uit de bestedingen halen. Anders creëer je alleen maar inflatie. Vraag was via welk mechanisme dit kan.

.

En uiteraard heeft de VVD de afgelopen tientallen jaren heel effectief gebruikt om de economie zo in te richten dat de laagste inkomens de zwaarste lasten dragen: hoge BTW icm met lage directe (winst) belasting, privatiseren (meer ondernemers en dus weglekken van winst), flex arbeid (verzwakken arbeid), uitholling van inkomens zodat je wel tweeverdiener moét zijn etc etc

Dr. Znayder
Dr. Znayder
10 mrt. 2025 - 10:34

Zelf vond ik het betoog van Arnoud Boot op grote lijnen ook niet super sterk als je naar de macro-economische situatie kijkt. Paul Krugman betoogde dat eigenlijk iedere economische expansie vanaf de jaren 80 een financiële zeepbel bleek achteraf. Dit impliceert dus dat het bedrijfsleven juist helemaal niet in staat is geweest genoeg te doen met al die stimulatie en het belastingvoordeel. Dat zie je ook, bedrijven kopen hun eigen aandelen op, rijken stallen hun geld primair in parasitair kapitaal zoals vastgoed en een handjevol aandelen. Beide assets hangen, zeker sinds de crisis in 2008, aan het infuus van de overheid en de centrale bank. De rekening komt bij de middenklasse. Wat je dus eigenlijk kan zeggen is dat we een probleem hebben met passieve uitkeringstrekkers: namelijk het grootkapitaal en de rijken.

Iedereen snap dat de kans op een hete oorlog voor West Europa zo ongeveer nul is, dus wat we mogelijk krijgen is een koude oorlog situatie. Nou, een succesvol draaiboek ligt dan zo ongeveer klaar: de naoorlogse consensus. Dat betekent opnieuw eigen industrie opbouwen, al die financiële zeepbellen wegbelasten, de dienstensector en neoliberale financialisering afbreken, een einde aan globalisering, en juist een sterke middenklasse om voldoende vraag, aanbod en innovatie aan te jagen. Het laatste wat je moet doen is weer de rekening neerleggen bij de gedesillusioneerde groep mensen die het met Vance eens zijn en vinden dat de vijand van binnenuit komt.

3 Reacties
Gerygrr
Gerygrr10 mrt. 2025 - 11:20

Exact, sindsde jaren 80 is dat gebeurd!

Gerygrr
Gerygrr10 mrt. 2025 - 11:23

Mijn vraag:

Is het investeren in huizen niet gewoon gelijk te stellen met investeren in aandelen?

De overheid, wij allen betalen mee aan het instandhouden van de daar behaalde winsten.

En bij aandelen is het juist het risico, dat men loopt, dat nooit verhaald kan worden.

Dr. Znayder
Dr. Znayder10 mrt. 2025 - 12:25

@Gerygrr ja het klopt dat we in het algemeen kunnen zeggen privatize the profits, socialize the risks. Je kan inderdaad investeren in huizen gelijk stellen aan het investeren in aandelen op allerlei manieren. En de reden dat de rendementen op de aandelenmarkt hoog waren de afgelopen 20 jaar is grofweg dezelfde reden waarom dat bij vastgoed ook zo was: kunstmatig lage rentes, deregulatie van financiële markten en centrale banken die zich op de obligatiemarkt begaven nadat het speculatieve spelletje een wassen neus bleek. Maar goed, ik heb het gevoel dat ik je vraag niet precies begrijp.

Markzelluf
Markzelluf
10 mrt. 2025 - 9:14

het beleid met relatief hoge energieprijzen, moeten we niet overboord gooien. Door die fikse prijsstijging is het ons als samenleving gelukt het energieverbruik per persoon drastisch terug te dringen. We zitten inmiddels onder het niveau van 1970! zie: https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2023/41/energieverbruik-per-inwoner-terug-op-niveau-van-1970

We moeten het natuurlijk wel verder stimuleren en als je twee vliegen in één klap wilt slaan, koppel je dit met inkomenspolitiek. Bijvoorbeeld: huurstijging van woningen met een energielabel van C of hoger zijn de komende jaren verbieden. En: de hypotheekrenteaftrek van woningen en bedrijfspanden met een energielabel van A wordt verhoogd en met D of lager wordt die afgeschaft. Dat zet zoden aan de dijk.

Moet er iets met de btw gebeuren? Verschillende economen beredeneren dat juist het VERNHOGEN van het lage btw-tarief tot meer bestaanszekerheid kan leiden. Ik begrijp dat dit contra intuïtief is, maar koppel je de extra staatsinkomsten aan bijvoorbeeld de aow of de toeslagen, dan wordt het duidelijk. Zie ook: https://www.volkskrant.nl/economie/verhogen-van-het-lage-btw-tarief-vergroot-de-bestaanszekerheid~b6eaf5ae/

3 Reacties
Wvelden
Wvelden10 mrt. 2025 - 10:05

her begrip energiearmoede is u niet bekend ?

Het transitie vehikel is blijkbaar nu op 50 % geland , tijd om die extra belasting af te schaffen.

Uiteindelijk is de grens van verlagen van het energieverbruik beperkt .

Menigeen stookt niet meer of houdt de thermostaat op 15 graden binnen.

Broodjeapoep
Broodjeapoep10 mrt. 2025 - 10:41

"huurstijging van woningen met een energielabel van C of hoger zijn de komende jaren verbieden. En: de hypotheekrenteaftrek van woningen en bedrijfspanden met een energielabel van A wordt verhoogd en met D of lager wordt die afgeschaft. Dat zet zoden aan de dijk."

De mensen die een huurstijging het hardst in hun portemonnee voelen, zullen waarschijnlijk leven in woningen met een slechter energielabel. Hiermee dwing je mensen met een laag inkomen nog verder de penarie in. Hoe minder ruimte in de portemonnee, hoe minder ruimte je krijgt, is de uitkomst van jouw idee. Hoe minder je verdient, hoe harder je genaaid wordt.

.

"Verschillende economen beredeneren dat juist het VERNHOGEN van het lage btw-tarief tot meer bestaanszekerheid kan leiden."

Hiermee ga je er dus vanuit dat de zittende regeringspartijen daadwerkelijk iets willen doen aan de bestaanszekerheid van de laagste inkomens. Tot nu toe hebben ze nog helemaal niets gedaan voor deze groep. Enkel het verhogen van het lage BTW tarief gaat niets doen als dat geld niet wordt gestoken in de mensen die dit het hardst nodig hebben.

De zittende regeringspartijen mogen nu eerst eens even met een heel duidelijk plan komen hoe de mensen die nu al nauwelijks of niet rondkomen, geholpen gaan worden, vóórdat ze deze groep op nog meer kosten gaan jagen.

.

De superrijken zijn de nieuwe geestelijken, die het woord van onze God, De Economie, verkondigen. En toevallig spreekt De Economie altijd in voordeel van deze superrijken. Wat toevallig.

Dr. Znayder
Dr. Znayder10 mrt. 2025 - 11:06

Het is goed om isolatie en groene energiebronnen aan te jagen, maar in hoeverre is het energiegebruik omlaag gegaan omdat mensen gewoon in de kou zitten? Wat Han al aangeeft: armoede is goedkoop, maar op termijn betaal je er een hoge prijs voor. Namelijk een onstabiele samenleving. Bovendien, als we daadwerkelijk naar een pseudo-oorlogseconomie willen hebben we veel goedkope energie nodig voor de industrie. Dan moeten we toch echt wel serieus nadenken over nieuwe bronnen.

Ook ben ik het niet zo eens met het nut van BTW verhoging. Zeker nu globalisering een terugtrekkende beweging maakt moet er voldoende 'binnenlandse' vraag zijn. Burgers in Europa zitten al met de hoogste belastingdruk. Ik ben van mening dat met het huidige FIAT-systeem belasting in feite niet nodig zijn voor de overheid om zaken te bekostigen, slechts om inflatie te beteugelen waar nodig. Geld moet rollen en zich niet ophopen in allerlei zeepbellen, wat we nu vooral zien. De overheid moet flink investeren, maar vooral ook weer de infrastructuur opzetten om dat effectief te kunnen doen. Bijvoorbeeld door delen van de economie weer te nationaliseren. Of door grote nationale (of Europese) investeringsfondsen op te zetten waar het rendement terugvloeit naar het algemene belang. Nu smijten ze vaak gewoon ongecontroleerd met geld, draaien ze wat aan de rente en belastingtarieven, en vervolgens gebeurt er weinig.

Gajes
Gajes
10 mrt. 2025 - 9:02

Yeşilmötz ziet het al helemaal zitten.

"Zelfredzaamheid" preken bij het volk, en de industrie helemaal rijk laten worden. Je zag het gewoon op haar hoogst irritante gezicht afspelen toen Boot aan het woord was over investeringen.

Het is nu aan die xtreemrechtse verdwaalde om het onderwerp asiel los te laten, en op links te stemmen, dus voor je portemonnee.

Want Wilders zal dat zelfde VVD beleid blijven volgen, en wat nu heel belangrijk wordt is om een zo eerlijk mogelijke verdeling onder het hele volk te bewerkstelligen.

Wvelden
Wvelden
10 mrt. 2025 - 7:46

De hoge energiekosten zijn voornamelijk te wijten aan de extra belasting voor de energietransitie, die inmiddels weinig op heeft geleverd.

Stoppen daarmee en ziedaar het extra geld is beschikbaar in de vorm van vaste lasten verlaging

3 Reacties
DaanOuwens
DaanOuwens10 mrt. 2025 - 8:25

@ Wvelden

Jij schrijft: energietransitie, die inmiddels weinig op heeft geleverd.

In 2024 kwam 50% van de stroom uit wind- en zonne-energie. Ik snap niet hoe iemand dit soort onzin kan opschrijven.

Wvelden
Wvelden10 mrt. 2025 - 9:32

@DaanOuwens

Waarmee het geld besteedt is , en de extra belasting kan vervallen. Win win..

DaanOuwens
DaanOuwens10 mrt. 2025 - 15:44

@ Wvelden

Jij schrijft: Win win..

Er is geen winwin voor iedereen. Slechts voort een deel van Nederlander. Nu heeft vooral het meer kapitaal krachtige deel van Nederland de transitie kunnen doormaken. De warmte pompen en Tesla's voor de mensen die als eerste een andere keuze maakten. Nu is het tijd om te investeren in mensen met een lager inkomen die niet verleid konden worden met een subsidie op een warmte pomp op tesla. Die in een huurwoning wonen en geen laadpaal voor de deur kunnen zetten of zonnepanelen op het dak.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!

BNNVARA LogoWij zijn voor