Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Online aankoop vaak duurder aan de deur

14-10-2014
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
webwinkel_10.jpg
Belangenvereniging Thuiswinkel.org krijgt steeds meer klachten over onverwachte kosten die consumenten aan de deur voor hun bestelling moeten betalen aan de pakketbezorger. Dat meldt Metro dinsdag.
Chinese webwinkels
Dit komt vooral door de toename van Chinese webwinkels die volledig in het Nederlands zijn vertaald. Webshoppers denken te maken te hebben met een Nederlanders online winkel. De producten die zij bestellen pakken dan een stuk duurder uit door de douanekosten die de koper vaak pas achteraf betaalt.
"Misleidend"
Die kosten worden vaak verzwegen. ,,Misleiding'', vindt Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org. ,,Alle kosten moeten vooraf vermeld worden, maar Chinese webshops houden zich niet altijd aan onze regels. Zowel het aantal Chinese webshops als het aantal Nederlandse consumenten dat hier bestelt, neemt hard toe. En daarmee stijgt helaas ook het aantal onaangename verrassingen aan de deur.''
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!