Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ongevraagde toezending ondergoed 'misleiding'

19-06-2013
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
ondergoed.jpg
Ondergoedmerk Provea is door de Reclame Code Commissie (RCC) op de vingers getikt. Na een proefzending verstuurde Provea Miriale automatisch vervolgzendingen waarvoor betaald moest worden, zonder hier bij de proefbestelling duidelijk over te zijn. Volgens de RCC is dat misleidend. Na diverse klachten te hebben ontvangen diende de Consumentenbond met succes een klacht in de bij de Reclame Code Commissie, meldt de bond op zijn website.
'Betaal niet'
Na de uitspraak heeft Provea Miriale laten weten de verkoopmethode te gaan aanpassen. De Consumentenbond raadt eventuele klanten nog wel aan om niet te betalen voor ongewilde vervolgzendingen. Om de kosten voor het terugsturen of opzeggen te beperken geeft de bond de tip om gebruik te maken van Proveas antwoordnummer: Provea SA, antwoordnummer 55019, 3640 VB in Mijdrecht.
Bron: Consumentenbond
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!