Ongevraagde toezending ondergoed 'misleiding'
19-06-2013
• leestijd 1 minuten
Ondergoedmerk Provea is door de Reclame Code Commissie (RCC) op de vingers getikt. Na een proefzending verstuurde Provea Miriale automatisch vervolgzendingen waarvoor betaald moest worden, zonder hier bij de proefbestelling duidelijk over te zijn. Volgens de RCC is dat misleidend. Na diverse klachten te hebben ontvangen diende de Consumentenbond met succes een klacht in de bij de Reclame Code Commissie, meldt de bond op zijn website.
'Betaal niet'
Na de uitspraak heeft Provea Miriale laten weten de verkoopmethode te gaan aanpassen. De Consumentenbond raadt eventuele klanten nog wel aan om niet te betalen voor ongewilde vervolgzendingen. Om de kosten voor het terugsturen of opzeggen te beperken geeft de bond de tip om gebruik te maken van Proveas antwoordnummer: Provea SA, antwoordnummer 55019, 3640 VB in Mijdrecht.
Bron:
Consumentenbond