Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Ombudsman: moeilijke toegang tot zorg

14-05-2018
  •  
leestijd 1 minuten
  •  
zorg bloeddruk dokter patient medicijnen 930
Ondanks de invoering van het nieuwe zorgstelsel in 2015 krijgen mensen regelmatig niet de hulp waar zij recht op hebben. Dit schrijft Trouw op basis van een rapport van de Nationale Ombudsman dat maandag verschijnt.

Verschillende hokjes

Volgens de ombudsman zien instanties vaak niet welke zorg en steun burgers echt nodig hebben. Verzekeraars, gemeenten en zorgkantoren kijken alleen naar hun eigen kleine gebiedje, maar wie zorg nodig heeft valt vaak in verschillende hokjes.

Van het kastje naar de muur

Burgers weten niet bij welk loket ze moeten zijn, maar ook de loketten zelf weten het vaak niet. Gemeenten verwijzen naar andere instanties dan het rijk en instanties verwijzen naar elkaar terug, aldus de krant.
Het rapport bevestigt wat andere belangen- en adviesorganisaties al zeiden.
Bron: Trouw
Delen:

Praat mee

Onze spelregels.

0/1500 Tekens
Bedankt voor je reactie! De redactie controleert of je bericht voldoet aan de spelregels. Het kan even duren voordat het zichtbaar is.

Altijd op de hoogte blijven van het laatste nieuws?

Meld je snel en gratis aan voor de Kassa nieuwsbrief!