Nu kabinet versoepelt, stijgt de verkoop van make-up
07-06-2021
•
leestijd 1 minuten
•
135 keer bekeken
•
De versoepeling van corona-maatregelen zorgt voor een stijging in de verkoop van make-up-artikelen, schrijft De Volkskrant. Winkels als Kruidvat en Ici Paris XL zagen hun omzet drastisch teruglopen, maar zien nu weer herstel.
Sinds het begin van de lockdown werden er nog maar weinig cosmeticaproducten verkocht. Zo verloor het grote L’Oréal maarliefst 20 procent van haar omzet in het tweede kwartaal van 2020.
Geen etentjes en festivals
Bij Kruidvat liepen de cosmetica-inkomsten met 10 procent terug. Een beeld dat ze bij ICI Paris XL herkennen, zegt een woordvoerster Selma Nederhoed. "Mensen dragen meer make-up voor gelegenheden als uit eten gaan en festivals, en dat kon lange tijd niet", is haar verklaring in De Volkskrant.
Nu de winkels en horeca weer opengaan is er duidelijk herstel. "Mensen willen graag weer make-up uitproberen en willen erover geadviseerd worden", zegt Nederhoed, "Het helpt enorm dat onze winkels weer volledig zijn geopend."